lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Har dere tenkt noe over hvorvidt det er lurt å få vaksinert barna mot svineinfluensa? Min gutt på 9 år har astma. Han er helt fin så lenge han får medisin(singular) daglig, og ikke er forkjølet. Er så uskikker hva jeg skal gjøre. Kanskje ta en telefon til helsestasjonen eller fastlegen i morgen.
blond Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Jeg ville tatt en telefon til legesenteret. Eller lest på www.pandemi.no først.
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jeg har tenkt at jeg ikke vil vaksinere lillebror før det blir absolutt anbefalt fra alle kanter, og skjer det, skal jeg vurdere en vaksine. Denne influensaen er ikke verre enn andre influensaer, med mindre det utvikler seg til lungebetennelse, da kan det være skummelt for dem. Det er i alle fall min oppfatning. Meg jeg drar ingn sted uten medisin, og hvis jeg bare så vidt ser antydning til noe som kan forbindes med influensa eller lignende, så gir jeg full dose av hans egne medisiner. Men det er meg! Er du usikker, bør du forhøre deg ja. Er ikke godt å være bekymret =)
Ranveig R Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Eg spurte på legekontoret i går om vi skal gjere noko spesielt ift lillesøster som har astma. Det er ikkje veldig alvorleg astma, men når ho blir forkjøla blir ho veldig lett surklete, hostete og tett. Lenge. Dei sa at viss ho fekk influensasymptom skulle vi ringe bort (ikkje møte opp), med det same og så skal vi ta det derfrå. Viss dei anbefaler at ho får "vaksina" så få ho den.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Er det ikke litt sent med vaksine dersom de allerede begynner å vise symptomer på influensa? Tamiflu kan jo gis i såfall, men en vaksine trenger jo et par uker på å gjøre noen forskjell på immunforsvaret.
Ranveig R Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Eg kjem neppe til å vaksinere, slik som eg har forstått det er vaksina "rørt saman i hui og hast" og leverandøren vil heller ikkje ta ansvar for den. Hadde jenta vår hatt meir alvorleg astma hadde eg vurdert det. Satsar på at Tamiflu vil gjere sjukdommen lettare viss ho no får den før dei har fått laga ei vaksine produsenten står inne for.
lÅktiHaUDe Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Vi har ei med alvorlig astma og har ikke tenkt å vaksinere henne. Som Ranveig skriver så er nok vaksinen rørt sammen i hui og hast og da tør vi ikke, vet jo ingenting om bivirkning senere i livet osv. Skal mye til før vi vaksinerer henne. Nei her tar vi dagene helt med ro, tenker svææært lite på influensaen, har god håndhygiene så satser vi på dyktige leger om noe skulle skje. Tror og håper dette skal gå bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå