Gå til innhold

Jeg lurer på

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor signerer så mange med anonym nå her inne på helt dagligdagse spørsmål? synes det er mye triveligere å svare på innlegg når man vet hvem man skriver til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig med deg, men når man i et annet innlegg blir snakket negativt til fordi man svarer på spørsmål, selv om det ikke er i formen hi ønsker seg, så er det lettere å trykke på anonymknappen enn ellers. Stemningen er unektelig annerledes her enn den pleier å være, uvant.

Skrevet

Kanskje det er tryggere. Og man blir fort hengt ut og kritisert, i alle fall på andre sider, om man mener noe som er feil.

Jeg er ikke redd for å ta feil, har rygg til å bære det og kan unnskylde meg hvis jeg synes jeg bør det.

Ingen vet hvem moota er likevel =)

Andre er gjerne redde for å bli gjenkjent.

Skrevet

Jeg personlig synnes det er veldig feil å svare som anonym, men det er meg. Jeg som moota her kan unnskylde meg dersom jeg ser at jeg har tatt feil, men det er desverre mange av de som ikke tør gjøre nettop det.

Men det som undrer meg er de mange som ikke ser at de gjennom flere diskusjoner legge igjen tildels krasse og stygge bemerkninger til hverandre, uten å selv legge merke til at de i samme slengen gir spor på hvem de er fra andre tråder. Jeg har oppdaget flere ganger at HI i andre tråder som ikke tåler kritikk fra andre er den som skriker høyest i andre tråder og er kanskje den som bør gå mest stille i dørene. Da blir jeg meget forundret. Hvorfor da signere som anonym, når sporene de ligger igjen er så lett gjenkjennelige??

Nei da kan jeg heller signere med mitt eget nick og tåle kjeften :P Jeg er langt fra mors lille engel og vil heller ikke framstå som det hehe

Skrevet

Einig med deg.

Trur eg har trykka på anonymknappen kanskje 3-4 gongar i løpet av min 5-årige "karriere", då pga verkeleg ømtålige tema.

Skrevet

Jeg kom over hit til bam fra dib for en god stund tilbake, har likt meg bedre her fordi folk svarer skikkelig og det er ikke så mye kjeft og krangling. Man kan spørre/svare å få greie tilbakemeldinger!

Derfor er det helt greit å bruke nicket mitt når jeg spør og svarer, har vært et par ganger jeg har svart på noe på anonymforumet og da bruker jeg anonym knappen, men det er kanskje spørsmål/svar som er intime/personlig eller lign. Syns at stemningen her inne de siste dagene har vært litt amper og ubehagelige, på et par av innleggene, men da er jeg sånn at jeg heller lar være å engasjere meg.

Skrevet

Fordi det er gjennom de dagligdagse ting jeg lettest kan gjenkjennes. Har måttet bytte nick flere ganger gjennom min tid på bim/dib fordi andre der inne etterhvert skjønte hvem jeg var. Derfor synes jeg det er greit med anonymknappen på de daglige ting og så bruker jeg heller nicket mitt når mer spesielle temaer diskuteres :)

Skrevet

Ja dumt, iværtfall når det blir mange anonyminlegg. Bedre om det ikke hadde vært anonymknapp her inne på skravle, det er jo ikke det på dib eller bim men mange som skriver for det. Finnes jo eget anonymforum uansett om man ønsker å poste noe annonymt.

Skrevet

enig i det blond skrev....brukte aldri anonym-knappen før, men har "måttet" beggynt nå, pga noen svare negativt kun fordi det er meg....:))

Skrevet

Synes det er utrolig dårlig å svare noen negativt, med lite respekt osv bare fordi det er den ene eller den andre.

Jeg og ser at stemningen i enkelte tråder er rimelig sur, og i noen av de for en grunn i andre skjønner jeg ikke hvorfor det ble slik. Det som startet som en koselig tråd arter seg plutselig som rene krigsstien....uten noen forvarsel. Det skjønner jeg ikke helt poenget med. At en tråd kan bli kranglete pga ømtåelig tema er forståelig, men når et tema ikke har noen grunn til å være annet enn hyggelig skjønner jeg ikke hvorfor den skal snu så brått. Hvor ble det av respekt og slike ting?? er nettet blitt et sted hvor man kan skjule seg bak et nick og fullstendig blotte seg for slikt??

Jeg er som sagt ikke mors engel og ønsker ikke være det heller, jeg kan endelig gi fra meg krasse meldinger der jeg mener de hører hjemme. Men der jeg føler de ikke hører noenstedshen har jeg da så pass respekt ovenfor mine medmennesker at jeg lar det være.

Skrevet

Er helt enig med dere! Anonym knappen her inne burde vært fjernet. Er jo så mye koseligere vi snakker nick til nick.

Til du anonyme over her som sier du blir gjenkjent når du bruker nick. Hvem blir du gjenkjent av? Venner fra der du bor? kjente fra der du bor? Jeg har ikke blitt gjenkjent av noen som jeg vet om, men det er noen her inne som vet hvem jeg er, men det syntes jeg er helt ok. De sier ikke hvem jeg er, og jeg sier ikke hvem de er. Og jeg bryr meg ikke om at de ser hva jeg mener i de forskjellige saker og ting. Og heller ikke hva jeg spiser til middag eller ser på tv.

Skrevet

Foreløpig fungerer det med anonymknapp her, håper det fortsetter!

Jeg bruker den sjelden selv, men kan være kjekt i blant. Det er i grunn opp til oss selv om det blir nødvendig med knappen eller ikke. Det har vært relativt balansert her med få unntak. Synes vi skal respektere dem som velger å være anonyme, iallfall dem som holder en saklig og høflig tone.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...