Endelig ny spire i magen Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hei, jeg fikk melding av Sanasol i kveld 22.06 det står: Jeg har født ei bitte lita jente i ambulans.en. Vet ikke hvordan det går men hun pustet sev. Tror egentlig jeg er litt i sjokk. Reiser på Ullevål nå, håper vi får se henne snart. Regner med at Sanasol syns det er greit jeg legger dette ut. Gratulerer så masse med den lille jenta deres! Krysse3r fingre og tær for at dette skal gå bra, du har vært en superduper ruger! Stor klem Benedicte og mamma`n
Endelig ny spire i magen Skrevet 13. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. august 2009 Ups... skrev visst navnet i overskriften.... det går jo ikke ann å redigere heller......
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. Det at hun puster selv, og har nettopp fått runde to med lungemodning er jo kjempebra!!! Synes det var synd for Sanasol at det skulle skje så dramatisk når fødselen først skjedde og at hun måtte flyttes fra Riksen. Håper hun likevel er ved godt mot og at sjokket legger seg snart for henne stakkar. Er helt UTROLIG at hun har klart å ruge i hele 5 uker!! Det er ikke for pingler dette som hun går gjennom!! Skikkelig tøff dame!!!!! Og gratulerer så mye til Mia som har blitt storesøster :-) Masse klemmer fra oss!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 hehe det går sikkert bra :-)
Rødtopp75 og to små Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Gratulerer såå mye med veslejenta di Heidi og gratulerer til Mia som har blitt storesøster. Det hørtes veldig dramatisk ut, men krysser alt for at det går bra med henne. Det er jo kjempeflott at du har klart å ruge i fem uker, det gir jo henne et helt annet utgangspunkt. Klem fra oss
Millapril Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Oi! Gratulerer så mye med ny baby!! Det ble vel dramatisk med ambulanse og greier, og jeg håper virkelig det står bra til med dere! Gratulerer så mye til nybakt storesøster også! Vi krysser fingre og tær for at alt går bra! Beste ønsker og store klemmer fra oss!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 kjenner jeg blir så sint så sint på Heidi sine vegne av behandlingen hun fikk av Ullevål ved ankomst i går kveld..... Her er siste oppdatering fra henne (som sikkert flere har fått) vesla ble født i ambulansen mellom riksen og ullevål ca 20:39 i går kveld. Alt gikk for fort og jeg er i sjokk enda. Hun skrek litt og pustet selv men det var ikke takket være legene som ikke var klare når vi kom frem engang. Vi måtte vente på de faktisk! Imponerende av Ullevål igjen. Jordmor var heldigvis med, det kunne gått så galt, jeg ble livredd og hysterisk. Nå er hun intubert og i kuvøse, ca 1100 gram og alt for liten men de sier hun er tøff. Jeg vet lite om hva som skjer enda, regner med å få vite mer i dag. Tror ikke jeg har skjønt det enda. Er ikke så fornøyd med å være her, men om hun klarer seg så er alt greit. Stooooor klem til Sanasol!!!!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 En herlig gladmelding fra Sanasol!!!! Nå har vi fått mer oversikt og er klokere og tryggere. Lillesøster heter Iris og er sterk og fin. Hun veide 1120 gr og 36 cm, rød og fin i huden. Jeg har begynt å pumpe melk og har visst allerede satt ny rekord, alle sa nææææh så mye over et lite reagensrør. Dette kan jeg :-P Hun får melk via sonde og har allerede bæsje. Iris har god prognose. Jeg fikk ta hånda inn og stryke henne. Om et par dager får jeg holde henne litt. Hun er faktisk helt nydelig :-) Klem fra en stolt mamma Ble så utrolig glad når jeg så den meldingen....er sikker på at både Sanasol og Iris kommer til å sette mange nye rekorder på Ullevål jeg :-) Og så utrolig flott navn!!
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Gratulerer så masse, Sanasol og ikke minst gratulerer til den stolte storesøstera, Mia! Krysser fingre og tær for at alt går lille Iris sin vei. Kjempefint navn forresten. Passer bra for ei tøff jente Gleder meg til å høre mer oppdatering når det verste sjokket har lagt seg, sanasol. Vil du forresten noen gang få vite hvorfor dette skjedde? altså hva som var grunnen til at vannet gikk for 5 uker siden? Er jo helt utrolig at du har klart å ligge i 5 uker. Bare å ta av seg hatten for det ja Mathea og Mali sender gode klemmer til dere alle. Klem fra oss
Rødtopp75 og to små Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 Så godt å høre at det går bedre. Synes det var ganske sjokkerende å høre hvordan fødselen og mottakelsen på Ullevål var. Iris er et kjempefint navn. Ønsker dere alt godt framover.
Tussi og Maja Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 Gratulerer så mye til dere alle tre! Det må være helt uvirkelig alt sammen, og for et mareritt å oppleve en slik dramatisk fødsel og ferd til sykehuset. Men så flott at hun er en sterk og fin jente. Utrooolig skjønn!! Sanasol har gjort en kjempejobb!! Gleder meg til å se mer til denne lille fighteren, og håper alt går bra og at dere får tett og god oppfølging på sykehuset. Stooor gratulasjonsklem :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. august 2009 #12 Skrevet 23. august 2009 Takk igjen for alle gratulasjoner og gode tanker (som jeg har sagt så mange ganger, men jeg får liksom ikke sagt det nok). Fødselen var ikke moro, men jeg tror jeg har kommet over det. Jeg har så mye annet å tenke på så jeg har ikke ork til å dvelle på det. Ja, det var dritt, men det er over. Jeg kan ikke gjøre noe med det uansett, og det er faktisk ikke så viktig i det store og det hele (men jeg må fnyse litt av meg selv for at jeg klagde sist gang...det var vel ikke så ille ;-). For å svare deg Kristin så vet vi ikke, og får aldri vite heller. Det er nærliggende å tro en infeksjon, men jeg har aldri hatt helt positiv test selv om jeg hadde utslag på at kroppen min kjempet mot noe så aner vi ikke hvorfor vannet gikk. Iris har hatt ansibiotikabehandling som nå er avsluttet, hun viste heller ingen tegn på det. Så da er det nok bare one of those things! Så lenge det ender bra så er alt bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå