Gå til innhold

Hvor mange som venter sitt 3 barn her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvordan takler dere dette??

bare lurer ;) jeg ble 28 år i går, har to gutter på 6 og snart 5 år, og lurer nå på om jeg faktisk skal ha nummer 3, Men lurer også på masse ang, bil, rom , økonomi osv. er jo litt med 3 barn :P men vil jo gjerne ha en jente også :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Vi venter vårt tredje barn. Har også to gutter fra før :) De er 7 og 5 og gleder seg stort til å bli storebrødre!!

har alltid ønsket meg tre barn så dette har alltid vert planen. Skal kjøpe oss ny bil slik at det ikke blir så trangt. Har heller ikke nok rom, men det ordner seg etter hvert! Har god økonomi så det tenker ikke vi på.

Vet ikke kjønnet på babyen, men tror det er gutt siden det er det vi lager,hehe gøy med en jente også, men det blir siste dette uansett!

Viss dere klarer det økonomisk og ønsker ett barn til vil jeg si at det er et godt tidspunkt, de to andre er blitt så store og er så uavhengige at dere kommer til å få god tid til en eventuell tredjemann :)

Lykke til uansett!

Skrevet

takk for svar:)

nå har det seg sånn at de to jeg har har jeg med min eks, og nå har jeg fått en ny type og vi har vært sammen i 1 år.

så en nummer 3 må jeg jo få etter hvert uansett, og jeg vil jo gjerne ikke bli over 30 før jeg får en til :P vil jo ha litt liv når jeg er godt voksen også:P hehe

Skrevet

her venter vi nr.3 :)

var absolutt ikke planlagt, men etter mye overtaling fra pappan så bli det baby. jeg følte meg ikke helt klar for noe baby på akkurat det tidspunktet.

har 2 gutter fra før på 11 og 9 år, er selv 28 år så det var vel kanskje på tide om det skulle bli flere.

så nå blir det vel å begynne å spare til hus, økonomien er bra, har aldri vært noe tema egentlig i sammenheng med å få barn el ikke. men vil spare litt ekstra til huskjøpet i tillegg til det vi får i pluss for leiligheta, har ikke tenkt å ha 3 mill i huslån liksom.

noe utover det så har jeg egentli ikke tenkt så mye på hvordan det blir, bare at alt blir mye bedre bare ungen kommer ut. har hatt et ganske tøft svangerskap så derfor er jo mye av gleden borte føler jeg. er litt en sånn tar det på sparket person, så det er vel igrunnen derfor jeg ikke har hatt så mye tanker og planer. men spent begynner jo man å bli :)

Skrevet

Venter nr 3 i desember =)

Har 2 fra før på 2,5år og 5år + bonusbarn på 7år...

Skrevet

takk for det :)

føler det er på tide å få nummer 3 nå liksom, ettersom jeg bllir jo nesten 29 før ungen er født :P å får jeg en no så er jeg jo 40 år når den er 10:p og 50 når den er 20:p så derfor vil jeg ikke være 30 eller over når jeg får 3 mann heller:p

Skrevet

hei. Jeg venter nå min nr 3. Har termin i april. så i en periode på 2 mnd fårjeg faktisk 3 barn under 4 :o

Skrevet

Vi skal ha tredjemann.

Jeg er født i 82, og har to små på 4 år og 2 1/2 år. Jeg syns det blir veldig passelig mellomrom. De er selvstendige og selvhjulpne (det er jo dine i ennå større grad), samtidig som vi ønsker én søskenflokk, og ikke to puljer med småbarn i huset i uendelig mange år.

Alt det andre ordner seg :-)

Skrevet

Vi venter nummer 3. Har ønsket oss tre:) Har to jenter fra før, ei på 4 og ei på 2 år. Gleder oss kjempemye:) Vi har såpass "tett", da det er kjekt for ungene, også begynner vil å vli "gamlisser" - så på tide å bli ferdig med reproduksjonen - he he :)

Skrevet

Vent nummer 3 til våren.

Det var høyest planlagt så det er helt perfekt.

Må kjøpe ny bil og pusse opp kjelleren så det blir et ekstra rom der, men det lå i fremtidsplanene uansett.

Skrevet

*rekker opp en hånd her*

Nr. 3 kommer i januar.. Har to gutter fra før og gleder oss veldig til å få en liten baby igjen :)

Skrevet

hei.

jeg er i uke 38 med barn nr 3.. så ho kommer hvert øyeblikk nå!:)

har en jente på 6 år og en sånn på snart 3 år fra før.

jeg går deltid på høyskolen i østfold, har 1 år igjen.. og har 2 deltidsjobber ved siden av skolen. jeg utdanner meg til vernepleier, så de to deltidsjobbene er innenfor helsevesenet, fast stilling på sykehjem, og som tilkallingsvikar ved en institusjon for rusmisbrukere. med andre ord trenger jeg ikke jobbe så fryktelig mye for å tjene bra, det er mye kveld og helgejobbing, og det tjener jeg ganske bra på. eks annenhver helg og 2 kvelder i uka..

mannen min er bilmekaniker i møller bil, så han har en god og stabil inntekt. men til sammen så blir det jo halvannen inntekt istedenfor to fulle inntekter. men en baby koster ikke akkurat så veldig mye det første året, det er de to eldste som koster, med barnehage og SFO og sånn. og det er de som hele tiden trenger nye sko og klær f.eks.

siden jeg har 2 fra før så har jeg jo alt av utstyr til babyen, jeg har bare kjøpt ny vogn og litt klær. så økonomisk er det ikke store forandringen med barn nr 3, ikke enda hvertfall:) barnetrygden øker jo også, fra 1940kr mnd til 2880kr. hjelper det og:)

vi kjører en passat stasjonsvogn, 2001 modell, og der er det akkurat nok plass til 3 barneseter. men vi skal bytte den ut med en 7 seter WV Touran neste år, når jeg er ferdig på skolen og jobber fulltid. da har vi råd til et større billån. er jo kjekt å ha plass til flere enn akkurat bare familien:) vi får en del rabatter og sånn da, siden mannen min er ansatt i Møller. ansattrabatt:) og veldlikehold av bil koster oss ingenting, han gjør jo bare jobben selv, og får knallpris på bildeler.

plassmessig har vi et større problem, de to barna vi har fra før deler allerede rom, det er et veldig stort rom da, så de har god plass. men babyen må bo inne på rommet vårt inntil videre, men det tenker jeg at løser seg med tiden,en baby har uansett ikke stort behov for eget rom. jeg syns bare det er praktisk å ha henne inne hos oss, pga nattmat og lignende.

vi må uansett bygge på om et år eller to, og det hadde vi måttet gjøre uavhengig om vi fikk nr 3 eller ikke. de to andre kan ikke dele rom for alltid...

dette ble litt langt, men da har du fått svar på hvordan vi har tenkt litt rundt familieøkning:) alt løser seg, man får bare ta en ting av gangen:)

Skrevet

Hei:)

Jeg venter nr3. Jeg er 25 (blir 26 før babyen kommer). Vi har en jente på snart 5 og en gutt på snart 3 fra før, og lillegutt kommer i begynnelsen av januar (eller i slutten av desember, men det håper jeg ikke.)

Vi har 4 soverom, så plass har vi. Vi har en peugot 307sw, med plass til 3 barneseter. Jeg er lærer og mannen min forskalingsnekker, så vi tjener greit til sammen. Vi føler at det passer godt nå, og vi gleder oss veldig. Nå får jeg være hjemme det første halve året Lisa begynner på skolen:)

Skrevet

Har ei født i 07 og en født i 08. har termin med nr 3 i begynnelsen av mars 2010. Så her blir det liv i heimen:o) Er selv 23, BF er 26. Begge har faste jobber, rekkehus og stasjonsvogn.

Skrevet

Jepp, venter gutt nr.3. Har 2 på 3 og 2 år, så her blir det tett. Skal bytte bil, enten sharan eller rett på en caravelle. Greit med god plass :-) Rom har vi nok av, men guttene deler rom likavel...Økonomisk skal det vel gå, blir ikkje mye nytt på denne pjokken, blir vel å arve både klær og leiker/utstyr...

Skrevet

Jeg er endelig 13 fullgåtte uker på vei med nr 3:)

Har fra før to gutter, 9 og 4 år, og er veldig spent på denne:)

Skrevet

Venter også nr.3.

Har jente og gutt fra før og nå kommer altså nr.3 som er en liten gutt.

Blir 3 på litt over 4 år så rimelig tett :-)

Skrevet

Venter når som helst, har temin i slutten av denne mnd :P. Er 30 og 1 dag :P og har ei på 7 en på 16mnd og venter ei som er like om hjørnet..

Vi har vel størst problemer med plassen, bor i gammelt hus med SMÅ rom, har nokk rom men ikke plass til kleskap o.l da det er skråtak som er lavt over gulvet.

Når det kommer til å "takle det" så går jeg rundt å satser på å gå lengst mulig på overtid, da jeg vet det er mer arb når de kommer ut enn når de er i magen hehe (jordmora mente det var første gang hun hadde hørt det ønsket på slutten av ett svangerskap ;). Ellers så får man bare ta ting som de kommer, og rette seg etter det.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg venter nr 2 og 3 i oktober

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...