Gå til innhold

Mistenker gulsott, råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 1 uke gammel og han sover MYE, og blitt mer brun i huden de siste dagene. Han spiser litt men må vekke han stort sett og spiser ikke så lenge!

Er rimelig sikker på han har litt gulsott, men noen som har erfaringer med om d går over av seg selv eller må d behandles?

skal ringe helsestasjon i morra men greit med litt tips herfra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt fødeavdelingen jeg. De kan ta en prøve av han for å se om det er så mye at han trenger lysbehandling.

Skrevet
:) da gjør jeg d, men sikkert lurt å ringe imorra sant? regner med det bare er nattevakter der nå :)
Skrevet

Ring dem nå du så får du svar og slipper å gruble inatt evt bli enig om tid å komme i morgen en blodprøve

Skrevet

takk :) godt med gode råd :)

Skrevet
:(( må vente til imorra, stenge 22.30.. jaja.. blir en rolig natt her da hvertfall.. murmeldyret :))
Skrevet

Regner med du har ringt???

Skrevet

Høres ut som det ja. Mens du venter på kontroll i morgen, her er et tips: lillemor mi hadde også gulsott og var slapp. For å få henne til å spise kløyp jeg litt i kinnene, og dro litt i armer og bein mens hun ammet. Ellers bare sovnet hun. Var lenge på sykehuset av andre grunner, og de var veldig nøye på dette. Hun gikk ned så mye i vekt pga at hun bare sovnet, og vi ble fulgt opp med veiing før og etter måltid, samt stadige påminnelser om å "plage" henne litt. Hun nærmet seg "lysgrensa", men det snudde av seg selv etter en liten uke, helt udramatisk.

Skrevet

jepp har ringt, var telefonsvarer :)

skal forsøke tipsene dine - for han får jo ikke så mye i seg om gangen nå - samt my boobs are soon eksplodering ;)

han er ikke sånn dramatisk gul/brun men vil jo selvsagt være sikker. Ringer dem imorra tidlig uansett - tar ingen sjanser med min lille herlighet :)

igjen - takk for svar :=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...