Gå til innhold

En god grunn til å ikke drikke alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, men vil ikke si det enda, siden det er veldig veldig tidlig i svangerskapet...

Skal på personalfest, og trenger en god grunn for å ikke drikke alkohol. For meg er ikke det bare å si jeg ikke har lyst på, for de kjenner meg såpass at den kjøper de ikke =p

Kanskje jeg kan si at jeg går på en pencillin-kur.. men hvor hva? Hva tar man pencillin-kurer for? Noe man nødvendigvis ikke blir veldig syk av.

Er som regel alltid frisk som en fisk, så er litt grønn på det området :P

Andre tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si du går på en langvarig kur med Neotigason mot hidrosadenitt(betennelser i lysken);)

INGEN vil sjekke dette;) Og da skal en helst ikke drikke alkohol, for det er en belastning på leveren(en tar ofte blodprøver for å følge med leveren, hver 3. måned ca).

Og for å ha denne tilstanden, så trenger en ikke ha uren hud i ansiktet eller noe slikt. En bruker samme medisin for psoriasis.

Skrevet

Tusen takk for svar! Men hvordan er symptomene for betennelse i lysken da?

Er ikke det da vanlig å ha veldig vondt i lysken når man går osv? Må jeg gå å halte da eller ? =p hehehe

Skrevet

ville ikke sagt medisiner/penicilin, fordi det er en unnskyldning veldig mange bruker, og det da er lett at det blir spekulasjoner...

Dessuten er det mange som vet at man godt kan drikke selv om man går på penicilin... Så det er i grunn en dårlig unnskyldning.

Men hvis du klarer å finne på en god unnskyldning for dagen etter eller noe, at du må være edru, fordi du skal kjøre noen steder, eller være parat til å kjøre f.eks? en i familien som ikke er i form eller noe... som kanskje må kjøres til lege i løpet av natten?

har du mannen med deg på fest? da kan du late som du drikker, og la han drikke dine enheter. jeg fikk vin til maten, men byttet vinglass med samboer til glasset mitt var tomt. ingen la merke til det...

har dere med egen drikke på festen er det jo ikke noe problem, da er det jo bare å fylle druejuice på en vinflaske f.eks, eller noe annet på ølbokser, eller hva det nå er du pleier å drikke.

hvis dere får drikke der er det jo litt verre å få tømt glasset om du er alene. Men lager dere drinker selv, får du helt sikkert til å blande alkoholfrie...

som regel legger ikke folk merke til at andre ikke drikker så lenge du har et glass med noe i...

ellers kan du jo si at du ikke kan komme fordi det har oppstått en krise i familien. Gjerne samme dagen kan denne unnskyldningen brukes. Men så drar du likevel. Sier at det gikk bra, og at du klarte å komme innom en tur, men du må dra igjen om ikke så lenge. Ingen blir å tenke over at du er gravid da....

good luck!

Skrevet

Jeg har nok ikke verken sertifikat eller bil, så den unnskyldningen går nok ikke.

Mange gode forslag du hadde anonym, men det er en blåtur, så jeg må være med fra tiidlig på dag til sent på kveld. Og sambo skal ikke være med..

Hmm.. vanskelig dette! Kom gjerne med flere forslag =)

Skrevet

Symptomene er egentlig store, dype kviser/byller. På størrelser som hasselnøtter og til valnøtter. Du trenger ikke halte;) De sitter rett under eller i huden omtrent i trusekanten, som regel. Hvem ber deg bevise dette?

Den vanligste bivirkningen er litt tørre lepper.

Og det er ikke pensilin eller antibiotika. Jeg bruker dem selv, men vet ikke helt hva det er;) Og en kan IKKE være gravid om en bruker dette. For det er opp til 80% sjanser for alvorlige misdannelser, og en må ta abort om en blir gravid. Det er i tillegg en karantenetid på graviditet etter bruken, som er 2 år.

Dette er en langvarig kur, og kan gå over 6 måneder, men også flere år. Vanligvis da med noen pauser, for å se om en er bra, eller bør fortsette.

En KAN drikke litt alkohol, men bør la være pga belastningen på leveren.

Skrevet

du kan si du skal inn på sykehus i en av de nærmeste dagene etter festen, og ta noen prøver. Derfor må du avstå fra alkohol og div andre ting. Men at du likevel ønsker å delta på festen...

Skrevet

EN god grunn? Finnes da tjue, minst! Kan jo ta fire-fem-seks av dem

a) Enhver bruk av alkohol sløver hjernen slik at man ikke lengre har maksimal bevissthet og kontroll. JEG har i hvert fall ikke flere hjerneceller i arbeid enn at jeg ønsker maksimal ytelse av dem hele tiden. Og den som unnlater å bruke alkohol, om så bare for EN kveld, har en hjerne som er under maksimal kontroll mht faktorer man selv kan påvirke, i alle fall denne kvelden. (Og i kveld har du faktisk tatt en avgjørelse om å ønske akkurat DET)

B) Alkohol inneholder en kjedelig bivirkning som heter "økt risiko for diverse sykdommer". Det ønsker jeg ikke bevisst å utsette meg for. Akkurat som ENHVER røyk man unngår å røyke er et bidrag til å slippe slik økt risiko for lungekreft, er ETHVERT glass man unngår å drikke et bidrag til å slippe slik økt risiko for diverse alkoholrelaterte sykdommer. I

c) Gjennom at jeg bruker alkohol er jeg et dårlig forbilde for dem som har mindre kontroll på sin alkoholbruk enn meg, gjennom at jeg avstår blir jeg et bedre forbilde og hjelper dem fra problemer

d) Det finnes millioner av mennesker som har fått livet ødelagt pga alkoholbruk. Svært, svært få (om noen) ønsket det slikt, det ble slik fordi alkoholen fikk makt over dem. Hvilken garanti har jeg for at ikke det samme skal skje med meg? Er jeg et bedre og mer ansvarlig menneske enn disse var? I kveld ønsker du å bevise (for deg selv og for andre at du faktisk har såpass kontroll over alkoholbruken din at du KAN la være å drikke om du ønsker det).

f) Å gå fra ikke-avhengig til avhengig av alkohol skjer gjennom ETT glass. Ingen vet når det glasset kommer. Flertallet lever ikke lenge nok til at dette skjer, et lite mindretall er avhengige etter ytterst få glass. Har JEG noen garanti for hvilken gruppe jeg tilhører?

g) Bruk av alkohol har ingen påviste positive virkning, selv om det har noen antatte. Unnlatt bruk av alkohol inneholder påviste positive virkninger. Hva er mest fornuftig?

Man trenger da ikke unnskylde at man ønsker å leve mest mulig fornuftig. Trenger den som trener kroppen en unnskydning for at han/hun trener? Trenger den som prøver å tilegne seg kunnskap en unnskyldning for sin lærelyst? Hvorfor trenger da den som trener seg på ting som AVHOLDENHET og SELVKONTROLL en unnskyldning for sin trening??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...