Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Har BV dem under oppsyn når dem får barn igjen? Da tenker jeg slike som har vært under barnevernet pga adferdsproblemer, rusmisbruk o.l
Gjest -<<- Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Ikke uten videre, nei. Med mindre de er mindreårige og dermed selv fremdeles under barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #3 Skrevet 14. august 2009 har en venninne som har vært under barnevernet så og si hele livet. Hun har fremdeles samtaler med noen fra bv hvertfall. Men hun har ikke barn, vet ikke hvordan det vil bli da. Men når man har vært sendt boprt på instutisjon, fosterhjem osv pga rabiat oppførsel i ungdommen, da inkludert med stoffmisbruk og vold, vil ikke barnevernet følge litt med i de3t skjulte når man får barn da? og hvis man får en anmeldelse på seg pga vold (ikke mot barnet, men mot en annen voksen person på gaten feks) vil barnevernet bli kontaktet av politiet igjen da, og følge opp siden personen allerede har en fortid der?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 Barnevernet har ikke mulighet eller lov til å ha noen under oppsyn i det skjulte som noen så fint skriver.. he he:-)... Men er moren under 23 kan hun fremdeles ha tiltak i barnevernet, og da vil det jo være naturlig å følge opp ungen også... Hvis hun ikke har tiltak i barnevernet, er det ikke lov å opprette sak på ufødt liv.. Det vil si, hvis det kommer bekymringsmelding fra lege e.l. mens moren er gravid, har man ikke lov til å opprette sak fosteret... Uansett hvor bekymret man er.... Loven er utformet slik (tolkes slik) at man er nødt til å vente til barnet er født.. Barnevernet har heller ikke for vane å opprette sak på eget initiativ... F.eks... på bakgrunn av tidligere bekymring for mor e.l... De arbeider stort sett utfra bekymringsmelding fra tredjepart, eller fra moren selv...
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 1014 her igjen... Hvis mor har kontakt med politiet pga vold, rus e.l. vil politiet sende bekymringsmelding til barnevernet... Ikke fordi hun har hatt kontakt med barnevernet før, men fordi det er barn i bildet... da skal det ALLTID sendes melding til bv... som så vurderer om de vil opprette undersøkelsessak..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Jeg har vært barnevernsbarn fra jeg var 6 år til jeg var 17 år.. Jeg venter mitt andre barn og har ikke hørt en døyt fra dem. Søsteren min som er ett år eldre enn meg derimot har hørt fra dem og de hadde kommet med ønske om at hun skulle være på mødrehjem den første tiden. Nen hun nekter (som jeg synes er dumt) så får man bare vente og se hva som skjer i fortsettelsen.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2009 #8 Skrevet 14. august 2009 Nei ,jeg har vært under bv siden jeg var 12 år og ikke hatt noe kontakt med de siden jeg var 17år . Men har man et narko ,drikke problem ,er voldlig ol kommer bv som regel inn i bildet ,men om man har selv vært i bv spiller ingen rolle . Men ,mange av de som har selv vært i bv ,vil ikke at barna de har fått skal inn i bv fordi de vet hvordan det er i bv og da gjør man alt for at de skal slippe det .
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #9 Skrevet 14. august 2009 Opplevde du ikke at bv var til hjelp, mamman til william?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #10 Skrevet 14. august 2009 vet at det sendes bekymringsmelding uansett til BV så lenge det er barn inni bildet, men lurer på om barnevernet ser alvorligere på saken når personen allerede har en turbulent fortid med rusmisbruk og instutisjon i bv?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 Ved en slik alvorlig melding til bv opprettes det nesten alltid undersøkelsessak (rus, vold o.l.).. Da har bv 3 måneder på seg til å undersøke saken, innhente relevant informasjon, snakke med mor og andre relevante parter, foreta hjemmebesøk osv osv... Mors erfaring med barnevernet vil nok sannsynligivs bli et tema, men samtidig vil jeg jo tro at det er viktigere hvordan mor reflekterer rundt sine tidligere problemer enn at hun har hatt kontakt med bv før... Når det er sagt er de ansatte i bv bare mennesker og deres vurderinger vil høyst sannsynlig påvirkes i noen grad hvis de har kjenneskap til mors tidligere problemer...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 14. august 2009 #12 Skrevet 14. august 2009 Nei ,ikke i det hele tatt ,de gjorde ting bare mye værre .
Anonym bruker Skrevet 14. august 2009 #13 Skrevet 14. august 2009 Selv om man har gjort noe ulovlig i fortiden, eller blitt dømt for noen, skal ikke det kunne hindre en i og få barn uten oppfølging så lenge det er tilbakelagt vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå