Gå til innhold

Hva syns dere om bruken av hostesaft? Bruker dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hostesaft gjør jo noe med slimhinnene, så de små rakkarne skal gli lettere til egget...

Det jeg leste her en plass var ei som trodde at fosteret hennes hadde feil pga det var noen celler som ikke skulle 'greid' å klare det på naturli vis...

Kjenner jeg har såå lyst å bli gravid, vurderer bruken på hostesaft, men er litt skeptisk...

Hva sier dere? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lurer jeg på hvorda man kan vite at "de feile" sædcellene kom frem pga hostesaft og at de ikke hadde kommet frem uansett...

Jeg har ikke veldig stor tro på hostesaft, men tror i alle fall ikke at det kan skade - så jeg synes det absolutt er verdt forsøket. Kanskje spesielt hvis man har mye og veldig seigt el.slim.

Lykke til : )

Skrevet

Forstår deg godt, tenker også på å bli gravidd hele tiden. Det er som om alle rundt meg er gravide, jeg ser etter modne gravide, når jeg ser ei får jeg lyst til å spørre om hvor gammel hun er og hva hun gjorde for å få det til.

Vi blir litt skrullete av det hele.

Ang hostesaften tror jeg ikke du skal være så redd for å ta det. Jeg lurer på hva merke man bruker og hvor mye:-)

Skrevet

di sier solvipect.... og en barneskje 2-3ganger daglig rundt el...

tenkte jeg skulle prøve det denne pp;)

Skrevet

Har hørt om vellykket forsøk (om det var hostesaften vet man ikke da men...) med 1 ss 3 ganger daglig en uke før og en uke etter EL. Solvipect eller en annen slimløsende som man får reseptfritt anbefales,

Skrevet

Dersom det skulle være "risikofyllt" å bruke hosesaft pga at dårlige svømmere kommer frem til egget; hva med det som bruker tyngdekraften som hjelp?? Eller spermvennlig glidemiddel??

Nei, tror man trygt kan bruke Solvipect...om det funker er en annen sak, men man skal ikke være redd for MA/SA eller barn med misdannelser....SÅ kraftig er ikke den slimløselige hostesaften! ;)

Skrevet

Hør min historie om dette..

Vi hadde prøvd i nesten 6 mnd, uten at jeg ble gravid. Jeg tok hostesaft(solvipect) hver kveld en periode, vips så satt'n :) Fortalte dette til ei venninne som hadde prøvd i nærmere et år. Hun prøvde og lyktes på første forsøk. Dessverre mistet hun i uke 10. Etter to måneders prøving uten å bli gravid, prøvde hun igjen! Og ble gravid på første forsøk. Jeg ble gravid igjen i mai etter å ha tatt solvipect 3 kvelder(ikke for å bli gravid, men for å ikke vekke hele huset av hoste om natta), jeg ble gravid uten at vi prøvde en gang. Gikk ikke på noe prevansjon, så det var ingen stor overraskelse, altså.. :)

Jeg tipset nok ei venninne om trikset mitt, og hun ble gravid på første forsøk og venter baby i april :))

Jeg har ihvertfall trua på at det funker!

Skrevet

Har også trua på at den funker. Kjenner flere som er blitt gravide ved bruk av Solvipect. Denne pp har jeg også brukt det og er veldig spent om jeg får noen positv test i neste uke.

Skrevet

Ei som skreiv her for ikkje lenge siden, brukte hostesaft og blei gravid...og måtte avbryte p.g.a. misdannelser. Tok prøver av mannen og han hadde 0 normale sædceller....så.....eg ska ikkje bruke hostesaft vett eg.. OM det e noe i det, får så vær, men eg tar ikkje den sjangsen.

Friske sædceller svømme jo fortere enn dei som ikkje e det, uansett da. Men eg har jo ingen garanti for at gubben sine funke som dei ska nå, så då tør eg ikkje ta sjangsen.

Men det e meg :)

Skrevet

Hmm.. jeg har vært negativ til å bruke det før pga risiko for feil ved sædcellene.. men nå vurderer jeg å prøve det.

Hvordan var det igjen - fra når til el?

Skrevet

hei, det er nok meg folk her sikter til, og ja, jeg har troen på at det var det som førte til misdannelser...hostesaften gjør at slimet i sjeden blir tynnere og lettere og svømme i...også for de som er mindre friske...de som ikke er friske har feil dna. dette vet jeg pga mannen er til utredning hos dr ken purvis. han sa også at misdannelsene skyldtes pga en celle som ikke var frisk. mannen har nå fått pregnyl for å få de friske sædsellene til å svømme raskere, da han var redd at de som ikke var friske var raskere enn de som var friske...

men selfølgelig...det er opp til hver enkelt og ta avgjørelsen på om de vil forsøke eller ikke....

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...