Holly❄️ Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Minstejenta mi (3år) fikk feber i natt, og hoster litt og er veldig snørrete. Er i fin form. Jeg har vært forkjølet i ca 1 uke, men hoster veldig nå(sorry detaljene, men slimete i brystet) I dag har jeg lagt rett ut på sofan og vært sykt sliten.. vært uvel i magen, ikke løpt på do, men hatt magesmerter. Og føler meg veldig svimmel og rar... hodepine har jeg hatt i hele dag også.. Målte feberen på oss begge og den er på hele 37,5 Ikke akkurat høy feber nei... (Minstejenta hadde 39 i natt da) Er dette grunn nok til å mistenke svineinfluensaen? Vet jo at den ikke nødvendigvis slår ut så hardt, men tenker jo på de rundt oss som kan bli smittet... vil jo ikke det... Bør jeg bare ringe legen i morgen eller? Selv om vi er i grei form?
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Du kan jo alltids ringe og spørre om muligheten for å få sykemelding, dersom du er i jobb. Også bør du ta en paracet og en ibux, og legge deg ) God bedring!
Holly❄️ Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 er så tett i nesen at jeg ikke har sjangs å sove Søsteren skal komme innom med nesespray heldigvis, så er natten reddet Jobber i butikk, så smittefaren er jo stor... Men vil ikke være hysterisk heller Ja, får ringe å høre hva legen tror, sånn som jeg er nå så har jeg ingenting utenfor sofan å gjøre kjenner jeg... magen blir verre for hver time i kveld... Ibux har jeg ikke, så får ta en paracet å se om det hjelper...
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Uff, nei det er ikke noe godt. Du bør nok holde deg hjemme til du er symptomfri ja ) Ring legen i morra å få en sykemelding du )
Klar for nr 2 Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Du har jo flere symptomer på svineinfluensaen, så ville absolutt ringt legen og holdt meg hjemme. God bedring til dere begge(:
Holly❄️ Skrevet 13. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2009 Ja, får ringe dit i morgen tror jeg.. bedre å være på den sikre siden.. mange i familien jeg vil holde meg unna iallefall, som har dårlig immunforsvar... vil ikke smitte de som virkelig ikke tåler det!
lille_vims Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Jeg også lurer på dette med svineinfluensa. Vil jo ikke overdramatisere, men jeg er kjempe forkjøla, vondt i brystet, vondt i hode og mega trøtt. Influensa symptomer, men ikke feber. Pleier jo ikke ha influensa eller forkjølelse på denne tiden av året, så må jo si jeg spekulerer litt på om det kan være kottelettsnue....?
OsloMor Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Jeg er også forkjølet og slapp, med bihulebetennelse og noe som høres ut som gjøing fra en sint hund til hoste. Har ikke feber, og regner med at det kun er forkjølelse. Slepte meg på konsert i går, og skal til Hellas i natt:-). Begge jentene hoster litt og er neseforkjølet.
Jenny-penny Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Jeg er akkurat som deg OsloMor, så innbiller meg at det kun er vanlig bihulebtennelse siden jeg ikke har feber. Men fy og æsj så vondt det er! Ps: var Band of Horse bra? SÅÅÅÅÅ misunnelig!
OsloMor Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Bihulebetennelse suger, og ingenting hjelper annet enn å skylle nesa. Ja, jeg synes de var veldig bra jeg:-)! De har visstnok turnert lenge, så kanskje de hadde vært bedre på en litt mindre scene (men, det gjelder jo alle band). Hadde faktisk to akreditteringer, så du kunne ha vært med;) Likte du Anthony And The Johnsons på søndag?
Jenny-penny Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Anthony var fantastisk, Operaen nydeli, været flott og lyden litt dårlig:) Strålende konsert-opplevlse totalt. Si ifra neste gang du har billetter til noe jeg drømmer om da! Og god tur.
OsloMor Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Skal nok huske pådeg neste gang:)! Skal jammen slå til neste gang det er konsert på Operataket:-) Pakker som fy nå, og er klar for en uke i Hellas nå.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Svineinfluensa er jo en mild variant av sesonginfluensa! Rart at media ikke fokuserer mer på den delen gitt..... Så det er nok godt mulig at det er den du er borte i nå. Det at du nettopp har vært forkjølet styrker imunforsvaret ditt (det var på sett og vis klar til å gå i kamp når den kom) som igjen gjør at du kan få den i en enda lettere versjon. Er du syk så er du syk og bør holde deg hjemme. En ting er at du ikke er i form til å gjøre jobben din. Men når du jobber med mennesker bør en også ta smitten i tankene. For oss med kronsike syker er vi avhengig av å kunne få gå i butikken å handle uten å risikere å bli smittet av personalet eller kunder som skal stå på.
Klar for nr 2 Skrevet 14. august 2009 #14 Skrevet 14. august 2009 Har du snakket med legen? Trodde de det var svineinfluensa?
Holly❄️ Skrevet 14. august 2009 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2009 nei, har ikke fått snakket med dem, prøvde og ringe ista, men kom ikke igjennom. Minstejenta er i storform igjen, mens jeg er likedan som i går.. Har fri i helga, så holder meg hjemme. Er jeg ikke bra igjen til mandag, så holder jeg meg hjemme noen dager til.. er ikke redd for svineinfluensaen selv, men er nettopp dette med smitte jeg tenker på.. jeg vil ikke være skyld i at andre blir alvorlig syke.. :S
Ludoline Skrevet 14. august 2009 #16 Skrevet 14. august 2009 Hei, Problemer med magen som oppkast og diare er det enkelte som får i forbindelse med svineinfluensa. Har du vært i kontakt med noen som muligens har hatt det? Ring legen og fortell om symptomene og at du jobber i butikk. Da får du sykemelding pr. telefon (de vil ikke ha deg på legekontoret pga smittefaren) og legen kommer til å fortelle hvor lenge du bør holde deg unna jobben slik at du ikke utgjør noen smittefare for andre. Hilsen en som har vært syk selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå