nina-ballerina Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Beklager å skrive om dette her, men det er ikke like mye aktivitet på ufrivillig abort-forumet.. Jeg var 9+3 i dag, men jeg kan nå med ganske stor sikkerhet si at jeg ikke er gravid lengre. Jeg hadde noe brun utflod i går, og det samme i dagtidlig, men utpå dagen i dag fikk jeg intense menssmerter og det kom en del blod. (Sorry ekkel info!) Videre kom det en del slim, og klumper, før det kom MYE blod. Som 1. dag av mens + klumper. Har hatt lette magekramper i kveld. Jeg har brukt ettermiddagen og kvelden sammen med kjæresten og vi har funnet ut at dette ikke er verdens undergang, selv om vi ble veldig triste. Nå lurer jeg litt på om jeg må til legen for å se om alt har kommet ut, eller om det må skrapes ut noe... Og om det er noe jeg burde gjøre/ikke gjøre.. Jeg blør mye og har gjort det hele kvelden.. Må jeg spise jern for eksempel, vente en viss tid med sex (Ikke at det er øverst på lista nå da men...), vente X antall perioder før vi prøver igjen?? Jeg trodde aldri dette ville skje meg, så jeg har ikke så mye kjennskap til hva jeg skal gjøre nå. Er liksom så tom. Har visst om graviditeten i 1 mnd, og fortalte det til den nærmeste familie på mandag.. Heldigvis at vi ikke delte det med så mange, men godt å ha fortalt det til familien, så jeg kan få litt støtte og råd nå.. Noen med erfaring, som vil fortelle hva som skjedde med de? Tok det lang tid før dere ble gravide igjen? Var ikke vår tur denne gangen..
alvilde Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 for det første burde du ringe til legevakten å snakke med de. har du vært hos legen nå som du var/er gravid? uanset må du ringe å snakke med legen, tror nok de burde skjekke at alt er ute (hvis du har mistet) lykke til <3
satser & vesla Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Hei. Jeg har tre SA bak meg, du må komme deg til legen for å få innvendig ul. Man må sjekke om man virkelig har mistet og om alt er kommet ellers kan du få infeksjon. Jeg fikk infeksjon etter første SA , kom meg aldri til lege og det ga meg en tett eggeleder. På SA nr 3 så de at det var mye rester igjen, fikk tabletter for å få de ut. Man trenger ikke alltid å ha utskrapning. Jeg er gravid for 4 gang og denne gang satt det, har termin i midten av november :-)
nina-ballerina Skrevet 14. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2009 Dro innom legekontoret på vei til jobb. Fikk beskjed om at jeg måtte undersøkes, og evt kanskje sendes til sykehuset. Skal inn kl 10. Er ganske sikker på at det er over og ut for meg denne gangen, jeg har blødd kraftig i hele går og litt i natt. Kan ikke være mye igjen der inne nå.. Men greit å få sjekket det. Men tusen takk for tips, det er jo det som er så fint med disse forumene... Og kjempefint med sånne gladhistorier som din "satser". Gir håp til en som er litt nedfor.. Lykke til med baby som kommer om ikke så alt for lenge!!
1 høne i haneflokken-født Skrevet 14. august 2009 #5 Skrevet 14. august 2009 vil ikke gi deg falske forhåpninger, men da jeg for mange år siden hadde min første SA, så blødde jeg noe så inni hampen, både med og uten klumper, men det viste seg å være en tvilling og jeg har idag en frisk gutt på 9 år.... så ikke gi opp håpet masse lykke til iallfall og oppdater oss senere stor klem
Har fire go`inger Skrevet 14. august 2009 #6 Skrevet 14. august 2009 Vi mistet i uke 10 i desember i fjor. Vi dro rett på legevakt, da blødningene startet. Derfra ble vi sendt til sykehuset for ultralyd. Det viste seg at det var en tom fostersekk (antagelig aldri vært noe foster der - sk. blighted ovum). Det ble likevel tatt hcg-prøver over to dager for å se om den steg eller sank. Hvis den hadde steget, kunne det hende at befruktningen hadde skjedd senere. Jeg måtte ikke ha utskrapning, men fikk noen piller. Synes du bør ta kontakt for ultralyd og deretter ta blodprøver for hcg-måling. Det er jo ikke sikkert at det er en SA, selvom blødninger. Krysser fingrene for at alt er iorden.
satser & vesla Skrevet 14. august 2009 #7 Skrevet 14. august 2009 Takk Nina-ballerina. Jeg blødde masse slimete blod og klumper. Men, merket veldig godt når morkaka og embroyen kom, ut. Jeg blødde kraftig i 5 dager før jeg mistet. Så tom bankende hjerte dagen før jeg mistet. Fikk aldri beskjed om at det var truende abort, kun at de ikke forstod hvor blødningen kom fra. Det var tøft å oppleve tapet, men etter nedturen kom det opptur og tilslutt satt det :-) Hvordan går det med deg nå nina-ballerina?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå