Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hvor tidlig begynte du å sminke deg, og hvordan lærte du det? Jeg har alltid vært en skikkelig guttejente, og kunne til nøds bruke mascara, og lipgloss. Nå i det siste har jeg faktisk begynt å sminke meg litt mer, for det er faktisk litt moro.. Føler meg som en 13åring som nettop har funnet uta sminke.. Haha.. men saken er at det er litt pinlig å innrømme det, men jeg har ikke peiling egentlig, og vet ikke om jeg bruker det rett.. :s Altså, foundtation og pudder\solpudder\blush.. Er så vasnkeli gå vite hva man skal ha, farge og sånt. Jeg er mørk i håret, mørke øyer, olivenfarge i huden.. (blanding av hvit og olivenfarge om noen skjønner) har du noen Sminketips? Hvordan finne rette farger og produkter? Kjøper dere dyre merker, eller vanlige merker, som maybeline, loreal, osv?
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Begynte med mascara når jeg var tolv, og etter det ballet det bare på seg! Har ikke særlig erfaring med olivenhud, men på the body shop og andre parfymerier er de veldig flinke med farger! Gå dit og få de til å gi deg noen tips... om du ikke kjøper alt, så kan du kjøpe det meste på nestt myyyyye billigere!!! få de til å anbefale deg litt, få de til å skrive ned hva du skal ha og kjøp det på nettet. Den aller beste siden er strawberrynet.com, det som er fint med den er at det er gratis frakt. Dvs at du kan bestille enog en ting slik at det kommer under to hundre kr hver gang, og du slipper å betale den dyre momsen. OM du skulle være så uheldig å bestille over 200 kr og må betale moms, så refunderer de faktisk det. bare faks, send el email kvitteringa til de så refunderer de pengene! Helt fantastisk. Har masse velkjente merker, bl.a id.pudder som jeg akkurat har begynt å bruke. Tror det koster ca 500 kr for en boks i butikk, og 170 på nett! Man kan ende opp med å bruke maaaaange produkter, jeg elsker det! Synes det er kjempegøy og shopper heller sminke enn klær! Noen produkt tips jeg har er id.pudder (husk rouge!, og få med en concealerkost så du kan bruke id.pudderet til å dekke over kviser, mørke ringer under øynene og rundt neserota) Dior sine øyenskygge sett med 5 stk i er helt fantastiske. Dior sin icon mascara er vidunderlig! en kajal langs vipperoten gjør blikket mer intenst, og er kjempefint med mindre du har veldig små øyne! Når du legger øyenskygge er det kjempefint om du har en helt lys nyanse helt innerst ved øyet, både under og over (nærmest nesa) og helt øverst mot øyebrynet. Ha den fargen du ønsker på mesteparten av lokket, botsett fra i globallinjen der du har en mørkere farge. Øyenskygge er den enkleste måten å variere sminken sin på! Send meg en pm om du lurer på mer eller roter deg bort på nettet, har masse sminketips!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Takk for fantastiske tips.. Kan sende en pm når jeg har sett litt, og kommer på mer jeg lurer på.. Forresten, sikkert dumt spm, men skal man legge foundtation og pudder helt inntil kjevebena, eller under haken på en måte? Om du skjønner hvor jeg mener..
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 litt under er veldig fint, men husk å jevne skikkelig ut!!! veldig viktig! lykke til!
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 lærte forresten det meste fra blader det nye har veldig mange gode tips. se på bildene og bli inspirert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå