81-Mamma<3<3 Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Noen som vet noe om stoffskifte og svangerskap? Jeg har hatt lavt soffskifte før en gang, og nå synes jeg å merke de samme symptomene.... Er så trett og trist og lei. Mister motet for den minste ting. I tillegg er jeg hoven i ansiktet, og har lagt på meg endel kg ganske raskt- noe som kan tyde på saktere forbrenning.. Begynner derfor å lure på om det er normalt at det synker mot slutten av svangerskapet? Hvis det ikke er normalt bør jeg vell kontakte legen min, for jeg vil ikke ha det slik som dette når babyen min endelig kommer ut!
mirre78 Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hei. Jeg har lavt stoffskifte og har hatt det i ca 10 år. Har tatt litt ekstra blodprøver under svangerskapet (det har vært stabilt med medisinering tidligere) og har nå måttet øke mengde Levaxin jeg tar. Anbefaler deg å be legen din om å ta en blodprøve for å få sjekket dette. Er visst vanlig at stoffskiftet forandrer seg under graviditeten hvis man i utgangspunktet har prøblemer med det. Greit å følge det opp. Skader jo i allefall ikke å ta en blodprøve :-) Jeg har fått en nedtrappingsplan for Levaxin tablettene igjen etter at babyen er født. Lykke til :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 14. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2009 Takk Mirre78. Jeg ringte legekontoret og skal få komme å ta en blodprøve på mandag, så får jeg svar på den til legetimen min på fredag. Så da får jeg skjekket det opp Skal alltids holde med symptomene ut fram til babyen er født - men er bekymret for om det fortsetter etter fødselen.. Da har jeg lyst til å være glad og ha litt energi til min lille prinsesse Men får håpe det ordner seg av seg selv! Kan jo virke slik siden du har økt dosen i svangerskapet, og skal trappe ned etterpå.. Håper det iallefall! Lykke til du også
koala Skrevet 14. august 2009 #4 Skrevet 14. august 2009 Ifølge legen min er det visst veldig vanlig med nedsatt forbrenning etter fødselen og det varer 6-12 mnd. Men hos de fleste blir det ikke diagnostisert fordi man som regel er over det verste innen man kommer på å teste for det. Så hvis man er i tvil er det bare å sjekke, bedre med en blodprøve for mye enn å gå og være dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå