Gå til innhold

Forslag til fancy kake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som smaker like godt som den ser ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå på sommeren som det er så utrolig mye deilig frukt og bær så syns jeg en hjemmelagd marengs bunn med vaniljekrem og masse friske godsaker på toppen er yum yum :) Enkelt, raskt og godt!

Skrevet

Oreo-cake!!!!!!!!!! Ingen over, ingen ved siden...

Skrevet

Siden det fortsatt er sommer hadde jeg laget en med bær. Pavlova kake med friske jordbær, bringebær osv. hadde jeg laget.

Gjest Mammamoms
Skrevet

Godt mulig at du allerede kjenner til siden, men anbefaler www.detsoteliv.no på det sterkeste.

Der er det et stort utvalg av alle slags kaker:)

Jeg liker siden ekstra godt fordi man både kan søke på en bestemt ingrediens, eller søke på navnet på en kake eller deler av navnet!

Jeg fant en enkel og kjapp "hverdagskake" som vi har blitt veldig glad i. Den heter "Havrekake med kanel".

Men det er kanskje ikke en fancy en da, hehe.

Skrevet

Sukkerbrødbunn (ca 1/2-1/3 av en vanlig kakebunn) med hjemmelaget limefromasjon oppå. Må være ganske mye fromasj sånn at det blir en full-høyde-bløtkake. Krem rundt og masse fersk frukt og bær på toppen (kiwi, nektarin, psysallis (eller noe sånt), jordbær, blåbær el.l. Hvis man ønsker kan man legge en del av kakebunnen oppå fromasjen igjen, men jeg synes det blir litt mye kakebunn jeg da... Får man bunnen og fromasjen fin og jevn i kantene blir det en kjempestilig kake dersom man kun har krem på toppen sånn at man ser bunnen og fromasjen på siden. Pynt med frukt/bær rundt.

...og jeg har forresten mistet oppskrifta (fant det i et sånt ukeblad-bilag for masse år siden) :( Men man finner sikkert en oppskrift på limefromasj på nett. Frisk og sommerlig festkake.

Skrevet

oppskriften alle ber om:

sjokoladepavlova med krem og bringebær:

6 eggehviter

300g sukker

3ss kakao

1ts balsamico

50g hakket god mørk sjokolade

sett ovnen på 180, skru ned til 150 når kaken settes in. blandingen helles direkte på bakepapiret. stekes i 1time og 15min. avkjøl i ovnen

server med krem og friske bringebær

NAM!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Har en kakeblogg..ta en titt

www.leneskaker.blogspot.com

melkesjokolademoussekake er veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...