mammaLisa Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hei! Har bestilt tur til Tyrkia 20 sept. Har vært i Side før, men i år går turen til Kemer og all inclusivehotellet Viking Star hotell.. Noen som har erfaringer fra dette?? Er visst 2 vikinghotell der nede, et Viking Nona og et Viking Star.. Reiser med baby på 6mnd og ei på 3 år! Håper at noen kan fortelle meg litt:)
Libido- Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Kemer er den største møkka plassen jeg har vært på. - 90% russere der, byen er bygd opp av russere - Ingen puber eller annen plasser man kan gå til på kvelden - Ingen gøyale aktiviteter eller aktiviteter i det heletatt. (hadde go cart bane, men var stengt hele tiden) - Kun all inclusive hotell der, så alle sitter å sturer på sine hotell.. - Byen består av to gater, klesbutikker og innpåslitne selgere. Meld dere for guds skyld på alle aktiviteter dere blir tilbudt på hotellet om dere vil oppleve noe.
mammaLisa Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 hehe, hjelp!!! vi var i kemer uten barn for 4 år siden og det var en del russere der da.. Dem har jo for en vane (ikke vondt ment) å innvadere slike steder, så takk for tipset!! Skal forberede meg mentalt:) Puber blir det vel heller dårlig med, har jo to små barn!! De har et delfinshow i en park i sentrum, men aner ikke hvordan standard det er da.. skal melde oss på utflukter, er vel både båt-turer o.l av tyrkiareirer.. Men med minsten på armen/magen blir det nok mest bading og is-spising ved bassenget evnt på stranden:) Det var helst hotellet jeg var interressert i.. noen fler?? god mat? personale? barnevennlighet?
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Vi var i Kemer i fjor, og jeg synes det var helt fint der jeg:) Vi tok det jo rolig da, hadde med en 2 åring og jeg var rimelig preggis på den tiden;) Stille og rolig. Følte ikke at selgere var innpåslitne der i forhold til andre steder i Tyrkia. Lekeplass for barna mot havet nederst i gata, deilig og klart vann;) Steinstrand så husk badesko!! Rent og pent;) Bodde ikke på hotellet dere skal bo på, men mamma og pappa har vært i Kemer mange ganger og jeg tror kanskje de har bodd på det hotellet. Ikke hørt noen klager i hvertfall;) Mye russere som sagt da
bobbo72 Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Hei. Er nok riktig at Kemer ikke er noen plass for de ville festene eller ekstreme aktivitetene ja. Men som du selv sier skal du jo ned dit med to små barn. Vi var i Kemer i 4 uker i aug-sept 07. Hadde deler av pappapermen der, med en gutt som var 7 måneder når vi reiste ned. Vi reiste med Tyrkiareiser, og bodde på Viking Nona Beach. Var på Viking Star for å få spa-behandling, og det så ut til å være et veldig bra hotell med god standard. Ligger et stykke fra stranden, men tror ikke dere vil hefte mer enn 10 min å gå ned til sentrum og 15 min til nærmeste strand (går vel strandbuss også vil jeg huske?). Vi hadde ikke inntrykk av at Tyrkiareiser (som jo er eid og bygget opp av tyrkere med base i Haugesund deler av året, og som også eier Vikinghus, Viking-hotellene og butikk i byen) har satset spesielt mye på det russiske markedet. På Nona Beach var det mest nordmenn, tyskere og tyrkere, og det var en veldig fin stemning både ved bassengkanten om dagen og ved middagene på kvelden. Personalet var hyggelig, og utrolig opptatt av at vi skulle ha det bra. Opplevde ofte at de lånte lillegutt under frokost og middag, og tok han med en runde for å se på bildene som hang på veggene. Dette var personale som vi hadde snakket med og som vi visste hvem var, kom det noen vi ikke følte oss trygge på så sa vi bare at vi snart måtte opp å skifte bleie og at de ikke kunne få låne ham :-) Siden vi skulle være der så lenge, så leide vi leiebil i 10 dager. Litt annen kjørekultur, men når man har blitt vant til det er det ikke så skremmende. Gode motorveier der (jeg måtte kjøre, gubben hadde glemt lappen hjemme!). Vi kjørte flere ganger ut til et naturreservat som heter Phaselis, hvor det var gamle ruiner (amfi m.m.), samt en strand med en "lagune" med sunkede ruiner under vann. Her var det mest tyrkere som tilbrakte dagene, og vi kom lett i kontakt med dem pga gutten vår. Tyrkerne er utrolig glad i barn, og har du barn med blå øyne er de spesielt opptatt av dette dersom de har egne barn med blå øyne (ja, det finnes blonde og blåøyde tyrkere - en arv fra gamle vikingtider?). Her arrangeres det ofte utekonserter, dersom dere ønsker litt kulturopplevelser. Av andre ting vil jeg nevne fjellheisen (utrolig flott utsikt), og muligheten for å dra opp i elven for å spise på bord plassert på plattformer ute i vannet. Gutten vår syntes det var utrolig morsomt å se endene og fiskene, og det selv om han ikke var store karen. Men obs; maten er dyr sammenliknet med prisene inne i Kemer. Men vi syntes det var vel verdt opplevelsen. Vi var også i delfinparken (de har også flinke sjøløver), samt at vi var noen ganger i "minibadelandet" ved siden av. Moonlight Park er stille og rolig, og for slitne barn er det godt å få ferskpresset juice i skyggen etter heftig lek i basseng eller på stranden. Kemer er liten og kompakt, og ren!!! (var i hvertfall det da), og nede ved burger king ligger det en park med lekeplass like ved. Det er lett å bevege seg rundt med barn. Den eneste bakdelen vi opplevde var at det er tendenser til at når turiststrømmen avtar i september, så reduseres også åpningstider i butikker, restauranter o.l. Men dette kan jo ha endret seg siden da. Mannen benyttet anledningen til å gå til barberer, og ellers vil jeg vel bare si at det handler om å finne roen og nyte stemningen. Å ta seg en gåtur langs strandpromenaden anbefales. Ønsker dere en flott ferie!
bobbo72 Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Hei. Glemte å si at vi har vært i både Marmaris, Side og Alanya (hvor vi nå har kjøpt leilighet) i tillegg til Kemer. Hver by har sin sjarm, og Kemers er at stressnivået raskt reduseres ned mot null:-) Er også enig med hun som sa at selgerne er mye mindre innpåslitne i Kemer, enn andre steder i Tyrkia. Dette skyldes at borgermesteren strengt håndhever loven om at de ikke har lov til å oppsøke deg ute i gaten, kun dersom du går inne på de overbygde fortauene. Blir selgerne rapportert inn til de lokale myndighetene, risikerer de å måtte stenge for en periode. Det er det ingen som har lyst til ;-) I tillegg vil jeg si at vi sikkert prøvde 15 forskjellige restauranter der i løpet av de 4 ukene, og de aller fleste hadde utrolig god og billig mat. Som sagt; kos dere, og god tur!
mammaLisa Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Tusen takk for svar!! Nå gleder jeg meg bare enda mer:) Blir nok late dager der barna står i fokus, så det er jo flott at det er noen lekeplasser rundt. Heldigvis er det stort lekerom inne på hotellet også!
LilleTrilleMille Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Var der i september i fjor med hele familien. 4 små barn (1 - 8 år), foreldre og besteforeldre. Det var et hotel som var veldig greit for både store og små. Vi likte oss godt der. God oppfølging fra tyrkiareiser, de var på hotellet 3-4 ganger i uken. Kjekke aktiviteter for barna med egen barneklubb både inne og ute. God engelsk kunnskap fra de ansatte på hotellet. Veldig godt renhold. God service. Kjekke aktiviteter hver kveld. Vi hadde litt støy på rommet vårt for det vendte mot amfiet hvor det var aktiviteter på kveldstid frem til 23.00 - 23.30. Gjorde ikke oss noe for ungene sovnet og vi satt på terassen og fikk med oss at andre dreit seg ut på karaoke og lignende ;-) Ikke så veldig variert mat, har opplevd mye bedre på all inclusive tidligere. Veldig flink fotograf på hotellet som går rundt og tar bilder jevnlig og som kan kjøpes på papir eller cd. Vi avtalte en fotoseanse for hele familien med bassenget før middag en dag og han knipset i vei masse flotte bilder av oss. Det er de fineste fotografbildene vi har hjemme. Husker ikke hva vi betalte for cd-en, men det var ikke mye og kvaliteten på bildene er kjempegod!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå