Gå til innhold

Nå pakker jeg fødebagen ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble alt plutselig litt mer virkelig her. Er 34+4 idag, og det kan jo skje noe når som helst nå ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi :)) Tenker snart på å begynne jeg også, er i uke 31 jeg da!! Holder på med lista over hva jeg skal ha med!! Kos deg med pakkinga!!

Skrevet

jeg pakka også min i går,men jeg er 37 + 6 da :P håper virkelig snart der skjer noe her..

Skrevet

Føler jeg oxo må pakke nå. men de listene som er ute syntes jeg det er så mye på... så vet jop ikke hva jeg må ha med meg.. gubben maser og maser på at nå må du pakke hehe.. 19 dager til min termin mens 27 til sykehuset sin...

Skrevet

Tar ikke med så mye da. Er førstegangs, så vet liksom ikke helt hva jeg trenger. Men har tatt med ett hentesett, eller hjemkjøringssett til den lille. Også klær og undertøy og da selvfølgelig en ammebh til meg for ett par dager. Også brystvortekrem, og 1 par ammeinnlegg i ull, og 8 stk engangsammeinnlegg. Og viktige papirer. Og tannbørste og slike ting. Samboer får ansvar for mat og drikke.

Bleier regner jeg med de har på sykehuset. Eller burde jeg ta med en eller to kanskje sånn til hjemreisen? hehe .. ;)

Skrevet

jeg er oxo førstegangs derfor får jeg litt sjokk av de listene som ligger ute her..

jeg har vel pakket i bagen til lillegutt 3 bodyer 1 bukse, 1 strømpebukse, og ett reisesett for hjem reisen.

har oxo pakket med noen våtservietter og 7 bleier eller noe hehe..

til meg ingen ting hehe.. merker det nå at jeg burde begynne å pakke. hehe..

Skrevet

Tenker at de har bleier og kluter og klær til den lille på sykehuset. Jordmora mi som også jobber på sykehuset sa at de ble nesten forferdet noenganger når fødende kom drassende på store lass som om de skulle flytte inn der.. ;)

Men ikke lett å pakke til noe man ikke vet hva man går til .. det er hvertfall sikkert ..

Skrevet

Jeg pakka for 5 dager siden ca, er 40+2 idag ;-)

Pakka ned 3 bodyer, og to drakter, lue og sokker :-)

Smukker, bleier osv. . Til meg selv truser, to sigletter, 2 gode gensere, ullsokker og vanlige sokker, og 2 kosebukser ;-)

Og helseteppe og pledd.. det jeg kommer på i farta ihvertfall ;.)

Jo, også reisepakke med shampoo balsam kremer osv ;) Toalettsaker.

Skrevet

har så vidt begynt å pakke litt... er 37+0 i dag. Tenkte jeg skulle ha bagen klar til det var 3 uker igjen til termin, så lørdag skal den være klar :-)

Skrevet

Har faktisk ikke pakket noe særlig, annet enn klær til den lille., enda jeg er 40+4 i dag... For alt av klær og ting til meg er jo ting jeg bruker i det daglige! Veldig glad i joggebuksa for tida, hehe.

Men regner med at det skal bli mulig å få med seg dette når riene har begynt. Jeg er en effektiv pakker til vanlig i andre anledninger også, går nok greit. Og lista henger på kjøleskapet :-)

Flere som ikke har pakket ferdig?

Skrevet

Eg er i veke 38 imorga, og har pakka litt. Og likevel vart bagen full, hehe.. men som du seier, dei mest aktuelle kleda er jo dei eg driv og bruker no. Og toalettsaker må eg jo vente med til fødselen er igang. Gidd ikkje å ha dobbelt opp av alt som brukes i det daglige. Men har iallefall fått pakka litt kle og greier til babyen, og amme-BH og ammeinnlegg og slikt. Føler meg iallefall litt meir klar etter at eg gjorde det:)

Skrevet

jeg husker at jeg svettet mye etter førstefødsel, så denne gangen har jeg pakket mange flere singletter enn jeg tror jeg har bruk for! bare i tilfelle! og mange gode sokker... er mange her på bim som sier de ble veldig kalde på beina. akkurat det husker jeg ikke så godt fra første, men tror beina mine var varme.

Skrevet

Har hatt bagen klar et par uker alt jeg. Er 37+4 i dag. fikk beskjed av jordmor og ha den klar fra ca uke 35.

Har i grunn ikke pakket så mye.

niste ( sjokolade og sportsdrikk ligger klar i kjøleskap)

1 ny kosedress kjøpt ny for anledningen :)

3/4 nye truser( stoooooore)

2 bh`r

et par singleter og en genser.

1 par varme sokker

morgenkåpe og tøfler.

ammeinlegg i ull og et par engangs.

toalettsaker.

Har også lagd en huskeliste sånn at jeg husker å få med mob lader og kamera.

Til babyen har jeg pakket egen bag med litt tøy men den tenkte jeg ikke ha med, men få familien til og ta med når de kommer på besøk senere.

ganske vanskelig å pakke når en ikke vet hva en går til ja.

Skrevet

Anbefaler hårføner... ved sting og øm etter fødsel er det ikke veldig lett å å tørke seg bl.a etter dusj...

Skrevet

Jeg er 37+1 og har også begynt å pakke litt. Har kjøpt inn et par store ammesingletter, amme bh'er, og skal kjøpe innlegg. Ellers har jeg pakket joggebukser, toalettsaker (kjøpte eget til bagen) og skal etterhvert pakke noe til den lille... Har pakket ned et par sokker, en truse og en t-skjorte til mannen i tilfelle fødselen tar lang tid og han ønsker å freshe seg opp litt. tar det sånn litt etterhvert hehe... blir ikke mye da, bare en bitteliten bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...