Gå til innhold

Nokon som har hatt barn til EEG-undersøking? 20-24 mnd ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal med lille på EEG i september, då er ho knappe 23 mnd. Nokon som veit korleis dette foregår eksakt? Kva blir sagt og gjort og korleis reagerte barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste har tatt EEG fra han var 3 mnd, så her har jeg litt peil :-)

De fester en gjeng med små metallkopper (ca 0,5 cm i diameter) med tynne ledninger på på hodet hennes. De festes med noe som ser ut som lieire eller salve. Mens de gjør dette bør hun helst sitte stille, men de fleste EEG-laboratorier har flust med leker, bøker, filmer osv til å distrahere henne med. Når alt er festet så kjøres det en del tester. Hun skal stort sett bare holde seg så rolig som mulig. Jo roligere hun er, jo raskere går testen. Ikke noe av dette gjør vondt. Den værste biten er nesten det å vaske håret etterpå ;-)

Min syntes etterhvert at dette var gøy, for han fikk som regel litt kjeks ol mens det sto på, og is etterpå.

Jeg anbefaler deg å ta med litt bestikkelser, barneshampo og regn med at dette fort kan ta en drøy time. Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

Satsar på at det går greit. Det er jo heldigvis ikkje smerte involvert, så då burde det gå ganske greitt. Bestikkelser er notert :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...