Gå til innhold

svineinfluensa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg vet om ei som har hatt det for et par-tre uker siden, og det gikk helt fint. Hun ble bare bedt om å holde seg hjemme, og heller kontakte lege hvis hun skulle bli veldig dårlig. Det ble hun ikke og hun fikk ingen medisiner.

 

Hun er fortsatt frisk som en fisk og har termin i oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av ungene mine har influensa ... han har fått Tamiflu. og jeg har fått Relenza for å forebygge... er litt sår i halsen og hes i dag, men har ikke fått noe feber ennå jeg.. På fødeavdeligen sa de at gravide regnes som risikogruppe og skal i følge retningslinjene medisineres dersom man blir syk eller noen i husholdningen eller andre nære kontakter blir syke... Håper pjokk venter med å komme til dette er over gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har akkurat vært ei inne på 3.trimester som har gjennomgått influensa A som det heter. Det gikk bare kjempefint. Hun fikk Tamiflu og ble fulgt godt opp, og det var veldig fint å kunne lese om den til syvende og sist positive historien hennes. Vi skal ikke bli hysteriske, men ta kontakt med lege ved symptomer slik at man får Tamiflu i tide. (Må starte behandling inenn 48 timer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å føle meg uggen i kroppen i går... hodepine, tett nese og litt sår hals. Var usikker på hvordan jeg skulle forholde meg til det i og med at media skriver så mye forskjellig... så jeg ringte legevakten bare for å få vite litt mer om det..

 

De sa at jeg skulle komme ned i løpet av kvelden eller natta om jeg fikk feber.. hvis ikke skulle jeg komme ned i dag og få Relenza (som skal være forebyggende) Men da jeg kom til legevakten ble jeg møtt av en sykepleier i resepsjonen som ikke en gang hadde hørt om Relenza.... så der var det ikke mye hjelp å få... Jeg har bestemt meg for å se det an i og med at jeg ikke er veldig dårlig og ikke har feber....

 

Men synest at det er veldig rart at jeg blir bedt om å møte opp på legevakta... for så bare bli sendt hjem....

Og at sykepleier som satt i mottaket ikke en gang hadde hørt om Relenza..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det var jo skikkelig dårlig! Spesielt når du hadde ringt og blitt bedt om å komme ned.. Herlig med intern kommunikasjon på steder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :o)

Jeg har nok bare en forkjølelse, men jeg ringte tilbake til legevakta og fortalte hva som hadde skjedd. Dette fordi det kan komme andre som faktisk har et reelt behov for behandling. Da er det veldig uheldig at personalet som jobber ved mottaket ikke er tilstrekkelig informert....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du sa ifra! Synes det er rart denne sykepleieren ikke sendte deg inn til en lege, det hadde jeg gjort om jeg ikke hadde peiling på noe... men enkelte folk er jo så sta at de ikke vil innrømme det om de kommer til kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det som var problemet i dette tilfellet her, er at hun ikke klarte se selv at det var informasjon eller opplysninger hun ikke hadde fått med seg....

Tror ikke tanken streifet henne en gang på det at det kunne være at jeg visste noe hun ikke visste....

Det som heller er hårreisende for meg er det at hun ikke viste interesse for å undersøke saken nærmere, da jeg sa til henne at jeg sikkert stod registrert i databasen , i og med hun i telefonen hadde bedt om mine personalia... (noe som stemte, for da jeg ringte tilbake og forklarte saken fant hun meg i database med en gang).

 

Men uansett... så har det gått greit så langt. Kjenner at jeg bekymrer meg for dette med svineinfluensaen, men vet samtidig at det nytter ikke bli hysterisk heller.. Je g har fått snakket ordentlig med kompetente helsepersonell og føler jeg har fått den informasjon jeg trenger for å vite hvordan jeg skal forholde meg til det om noen rundt meg eller jeg selv skulle bli syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...