Malin G. Spann Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hei på deg! Lurer på en aldri så liten ting. Går sønnen din i bhg? Her er det bhg. start på tirsdag, og i den forbindelse lurer jeg på om det er noe jeg bør huske på å ta med av informasjon osv. Det jeg har tenkt jeg skal ta med er: -Infoskriv fra NCF til bhg. -Liste over matvarer som inneholder gluten, og matvarer som er glutenfrie. -Oppskrifter som de kan ta kopi av. Noe mer jeg bør huske på?
Malin G. Spann Skrevet 13. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. august 2009 dytter siden du er her nå
It's all about me Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 I tilegg til det du selv har tenkt på tok jeg til å begynne med muffins til å ha i fryseren, macaroni, mel og brød siden de hadde null peil. Nå skaffer de alt selv, og det er de jo pliktet til selv om det blir dyrere enn matpengene jeg betaler. Ellers understrekte jeg gang på gang at det bare var å ringe når som helst om hva som helst. Brydde meg ikke å bli ringt ned hvis det hjalp guttungen, og det benyttet de seg heldigvis av. Ellers har det gått overraskende bra, han har kun hat ett uhell der og da satt jeg faktisk rett ved siden av, he he.
Malin G. Spann Skrevet 13. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2009 Flott. Takk for hjelp! Skal ha en aldri så liten bakedag i morgen var planen, de sa jeg måtte ha med meg mat nett til de første dagene. Har du bakt noen av brødene? Jeg sitter her å lurer på om jeg skal prøve meg på "Brød med lettknuste linfrø" på side 74 i Glutenfri mat godt og sundt. Gjærbakst og kaker. Har du noen andre brød du vil anbefale kanskje? Det ene brødet vi lagde på bakekurset var kjempegodt, men alt for søtt for frokost, lunsj og kvelds. Det var litt mer kaffi-brød.
It's all about me Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Ja jeg har bakt et brød som jeg ble kjempefornøyd med, løp jublene ut til mannen med en smakebit etterpå, he he he. Men problmet er at jeg husker søren meg ikke hvilken oppskrift jeg endte med å bruke. Typsik, men kanskje det en dag går opp et lys )
Malin G. Spann Skrevet 13. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2009 hehe, nett som meg det det! Veldig fornøyd hvær gang jeg får til en glutenfri deig! Da får jeg prøve meg på dette brødet i morgen. Ser du er på tjukken. GRATTIS!
Malin G. Spann Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Du må forresten lage kanelsnurrene på side 154 om du har den boka. De er så skamgode! Jeg spiste opp alle bollene til sønnen min, han fikk bare 2. haha Jeg smurte på Tine meierismør, og hadde på sukker og kanel, toppet hele dritten med perlesukker på toppen. NAM NAM NAM!
It's all about me Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Kanelsnurrer er noe jeg har hatt lyst til å lage, så da skal jeg absolutt teste de. Takk for tipset )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå