Gå til innhold

Når begynner barna deres å sove i vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en aktiv krabat på 17 mnd. Ligger fortsatt i sprinkelseng. Men han nekter å legge seg å sove i den. skriker med engang jeg legger han oppi der. men han legger seg å sover selv i ei vanlig seng. flytter han bare når han har sovnet. men våkner utpå natta å skriker. han sovnet av seg selv i senga før sommeren. men så plutselig ville han ikke mer. Han sovner også selv i vogna på dagtid.

Han klatrer ikke over.

Når gikk dere over til vanlig seng? kanskje på tide å prøve det.

Men synes det er litt skummelt også. når han ligger i sprinkelsenga vet jeg hvor han er. Men ikke om han ligger i vanlig seng. men han klarer ikke å åpne døra enda da. Så han kommer seg jo ikkje så langt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstemann fikk stor seng da han var 20 mnd, og begynte å ligge i den fra da av, siden vi trengte sprinkelsengen til nestemann. Gikk supert. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt en stor seng med små kanter på siden så han ikke detter ut. Her fikk lillgutt en racerbil seng og den har 10-15 cm kanter øverst der han ligger og som svakt forsvinner nedover mot beina.

Skrevet

Gikk det greitt med å ha en på 20 mnd i vanlig seng med litt kant, altså??

Her vil pjokken være 2 år akkurat når lilleknøttet kommer. Vi skulle jo så gjerne hatt sprinkelsenga til bebisen, så litt dumt å kjøpe en sprinkelseng til, for så og kjøpe storgutteseng noen mnd etter der..Men: pjokken forflytter seg ganske mye i løpet av natta, så jeg er redd at kanter på senga ikke vil holde..

Skrevet

Ja, det er ingen problem og han er turbo om natta. Kantene er 10-15 cm høye så de stopper fint når han ruller rundt i søvne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...