Gå til innhold

Noen med erfaring på barn med melkeallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 2-åring som har vært mye dårlig i magen helt fra han var født. Han har lite plager bortsett fra at avføringen er løs og ofte grønn. Nå har vi fått testet han, og han reagerer på melk. Vi har tenkt å holde han helt unna melk i noen uker nå, og se om han kan være så heldig å bli kvitt det hele, det er visst en god sjanse for det siden han er så liten fortsatt. Derimot, hvis han ikke blir kvitt det etter disse ukene, tenker vi å ha melk i kostholdet hans igjen, siden det ikke er til noen veldig stor plage for han. Men da lurer jeg på om vi egentlig trenger å gi noe kalsiumtillegg el l, når det er for så kort tid(seks uker)? Noen som vet noe om slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, ikke nødvendig når det er snakk om så liten tid. Vi har fått beskjed av barnelegen til snuppa at hun ikke trenger noe, og hun er nesten tre nå og har gått mer eller mindre melkefritt siden hun var fem mndr. Hun har intoleranse, og tåler nå melk i pållegg så hun kan spise oster, prim osv. Utover det unngår vi melk til henne siden barnelegen sa det kan irritere mage / fordøyelsessystem hvis de ikke tåler det. Men det går kjempefint. Hun drikker vann og juice, vi lager mat med rismelk (som de har på alle butikker), og pisker krem til kaker og dessert av Menkomel. De kan drikke rismelk, havremelk eller soyamelk, men hun foretrekker vann :-)

Skrevet

Holder akkurat på å ordne til barnebursdag, og den ene gjesten er melkeallergiker. Vil bare tipse deg om siden utenmelk.com (tror jeg det var) Der fant jeg masse nyttig, og vips så var ikke bursdagen noe problem :-)

Barnet som kommer er vant til å alltid måtte ha med seg egen mat, men jeg bestemte meg for at det skulle da være mulig at alle ungene for en gangs skyld spiste mat som hun også kan spise! Og det var faktisk ikke så veldig vanskelig heller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...