Gå til innhold

Hvor mye er bilen deres verdt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvrfor valgte dere den prisklassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

750 000 kroner. Fordi vi kunne kjøpe den uten lån.

Skrevet

75000-80000.

Vi KUNNE kjøpt til det tidobbelte og betalt kontant, men det anser vi aldeles som å kaste penger rett ut av vinduet. Ingenting taper seg så fort i verdi som en bil!

Skrevet

Deg om det! Vi har råd til å kaste pengene ut av vinduet.

-Første anonym-

Skrevet

Kjøpte den i år for ca 340.000,-

Det er en 2007 modell, dvs at det største verditapet har vært samtidig som vi får en bil som er nesten ny, har både nybil- og bruktbilgaranti, er driftsikker og god å kjøre.

Akkurat denne bilen kjøpte vi fordi vi måtte ha en 7-seter og denne er romslig inni uten å være altfor stor utenpå. Har fire barn.

Skrevet

Vi har også RÅD til å kaste penger ut vinduet. Men vi har VETT til å la være :)

-Andre anonym-

Skrevet

20 000,-

Haha gammel Volvo 460 :P

Kjøpte leilighet istede for bil jeg :D

Skrevet

Jeg tror at du rett og slett bare er misunnelig. Du velger ikke en så rimelig bil når du har råd til å bruke mer på en nyrere bil med høyere sikkerhet. Men for all del, lev videre i din vetige verden, så skal jeg kjøre TRYGGERE i min bil som taper seg i verdi! :)

-Første anonym-

Skrevet

15000 kr, tjo-ho, rett og slett fordi vi ikke har penger til å kjøpe ny og dyr bil.

Skrevet

kjøpt en bil til 120 tusen men verdi til 160 ;) må handle til innbytte pris :P men mer ville jeg nokk ikke gitt får en vil :)

Dette er en opel vectra stv 2005.. holder leeenge til meg :)

Skrevet

hahahahahahahahaha for en tragisk ting å henge seg opp i da

Skrevet

Ja, sikkerhet er selvfølgelig ikke noe man trenger henge seg opp i.

Dagens dummeste utsagn!

Skrevet

Kjøpte en til 40000, men verdi på 80000. Fra far som har fulgt opp bilen nøye og bilen er i kjempegod stand:) Bare gått mye..

Skrevet

Sikkerhet er vi MEGET opptatt av. Men sikkerhet sitter først og fremst mellom ørene hos sjåføren!

Bilen har høy sikkerhet, faktisk av de to-tre sikreste på det norske marked ved da den ble produsert, og fremdeles godt sammenlignbar med mange helt nye biler.

Og "sikkerhet" er et meget brukt "synonym" for "forfengelighet" når det siste ordet blir litt sjenerene :)

Først den som setter like høye krav til "sikkerhet" i ALT annet han/hun kjøper (aldri ikke-økologisk mat, det er sunnhetsskadelig, aldri syntetfibre, de er brannfarlige..) og i alt annet han foretar seg (ikke noen form for risikosport eller -hobbyer f eks) som vedkommende angivelig gjør til bilen til 600000+ blir troverdig mht at sikkerhet er den REELLE grunnen hos oss! Ellers anser vi "sikkerhet" som omskriving "forfengelighet som ikke våger å innrømmes".

-andre anonym-

Skrevet

Hva mener du med "verdi på 80000", 16.17? Bilens verdi (da tenker jeg salgsverdi, ikke bruksverdi for en selv, den siste kan enhver bare vurdere selv ut fra sitt bruk) er akkurat så høy som ivrigste kjøper er villig til å betale ved et salg!

Om bilen IKKE ER til salgs, har du ingen kjøper (nå), og følgelig har bilen heller ingen "verdi".

Om bilen ER til salgs, har den bare en "verdi" på 80000 om du VET du har en kjøper som vil gi 80000 for den. Inntil du har en kjøper og et bud har den absolutt ingen "verdi".

Skrevet

Og ut fra dette svaret her, anonym 16.42 så er denne tråden fullstendig meningsløs, med mindre alle som svarer har biler som de forsøker å selge og som de da har fått inn bud på.

Skrevet

Riktig, KaMa, man kan fortelle hva man betalte for bilen, men ikke hva den er "verdt", det vet man først i det øyeblikket man skal selge og har en kjøper. Men har man nylig kjøpt selv, må man jo kunne anta at man selv var den mest interesserte kjøperen, og da blir det jo rimelig å si at det jeg gav, var det bilen er verdt. Har man derimot hatt slitasje av betydning på bilen etter kjøpet blir det umulig å si noe fornuftig om hva den er "verdt" uten å ha en konkret kjøper til bilen.

Skrevet

Har VW Caravelle til ca.230 000, og en gubbebil til ca 20 000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...