Gå til innhold

Bekymringer....Åhh lyst til å grine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er fødeavd. der jeg skal føde stengt for alle besøkende utenom fedre og søsken, dem kan komme på besøk hvis dem er 100% friske, synes detta er veldig bra egentlig...For da slipper man å be folk vaske hender og slikt før dem skal kose og styre med den nyfødte,men det kommer sikkert da man kommer hjem da men da kan man jo kanskje få litt forståelse da.....

Men nå sender jeg ikke sønnen vår i bhg før etter detta svineinfluensa dritten er over altså...

Veldig trist hvis han skulle bli forkjølet for da får han ikke lov å komme på besøk,og jeg gruer meg nok til å ikke ha han hos meg hele tiden om han ikke skulle bli forkjølet og ikke får kommet f.eks.. Så nå får jeg tru mannen min og sønnen vår holder seg friske. Blir jo smårar av alt stresset også og med litt under 2 uker til termin er det ikke så gøy å gå slik. Føler det er bare meg som er så bekymret også, det er klart at familie og slikt også,men har ikke hørt så mye om slike bekymringer fra andre gravide.

Bare lyst til å grine. Detta ble jo langt nok menmen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist at en influensa skal gjøre noen så redde...

Kan du ikke snakke med noen på sykehuset som kan berolige deg? Det er media som har gjort denne influensaen så "farlig". Bare tull. Vi er omgitt av virus til enhver tid. Dette er bare en variant. Det er som en medisiner sa, noen har puttet på ordet "svine-" foran influensa, og plutselig skal det være så skummelt.

For min del, vil jeg laaangt heller ha influensaen nå enn etter at babyen er født, hvis jeg hadde fått velge. En treåring klarer seg fint! Hørte om en smågutt som hadde hatt influensaen i to dager, hadde ikke vært sengeliggende engang!

Tror det er på tide vi får roet ned dette hysteriet! Ring sykehuset og snakk med noen hvis du er så redd. Det føles sikkert ikke godt. Lykke til!

Skrevet

Jeg går å tenker på dette og, selv om jeg sier til meg selv at jeg ikke må være hysterisk og at vi får ta det som kommer.

Vi har unger både i barnehagen og på skolen, og kan ikke holde de hjemme. Men har snakket med mannen min om at dersom noen av de kommer hjem med influensa, så kan jeg ta med meg babyen og reise til min mor når det står på. Har veldig lite lyst på en nyfødt influensasyk baby..... Har hatt liten baby med kikhoste før, og det var en fæl opplevelse.

Skrevet

Nå er jeg egentlig ikke så redd influensaen i seg selv,men alt det som føres med, bl.a. det at jeg event ikke får se sønnen min før etter jeg kommer hjem,og det er i grunn det som er fælt.

Jeg vet at denne influensaen er mildere enn vanlig sesonginfluensa,men flere vil bli syke siden vi ikke er immune enda mot denne type influensa,de gamle som var utsatt for influensa A på 70 anses jo for å være noe immune mot denne innfluensaen så.

Tenkte på influensaen i forhold til min MS,men det er ingen større risiko for meg enn andre,men man vil jo gjerne at den sønnen man har fra før skal kunne komme til mammaen og broren sin på sykhuset da.. Men vi får vel ta det som det kommer, akuratt som vi måtte da jeg fikk MS

Skrevet

veldig leit å høre at du blir så stresset og lei av det, er kjedelig og slitsomt med sånne tanker. det er nok annet å tenke på rett før en baby kommer!

personlig tar jeg det svineinfluensa greiene med knusende ro, og tenker at media er ganske flinke til å hause opp alt sammen. det er en helt vanlig influensa, men for mennesker med svekket immunforsvar eller kroniske lidelser kan det være ganske kritisk. så jeg forstår godt at de er strenge på barselavdelinger, nyfødte har ingen egen normalflora av bakterier enda, dermed ingen beskyttelse heller. men, for at sønnen din skal kunne besøke deg der, selv om nesa renner litt, så finnes det vel andre alternativer på sykehuset enn inne på selve avdelingen? en sofa i gangen eller noe? dessuten er det jo ikke mange dagene man er på sykehuset.. :)det løser seg nok

men så lenge man holder seg til normal og god håndhygiene burde det gå bra, antibac er supert i tillegg. god håndhygiene tar kverken på ca 30% av bakteriene, mens antibac tar kverken av 99%. finnes i flytende form og i våtservitter. kjekt å ha i veska:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...