AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Er 16+6 i dag, og har oppdaget de siste dagene at jeg plutselig blir så andpusten av å gå noen få trappetrinn eller ved å forte meg litt. Er også mer svimmel når jeg reiser meg raskt fra sofaen..detter i bakken om jeg ikke passer på.. Flere som har det sånn og som har fått forklaring på denne andpustenheten. Hadde det forrige gang også, men ikke før jeg var mye lenger på vei og det var magen som presset på lungene.. Nå tror jeg det må ha noe med blodprosent eller blodtrykk å gjøre..kanskje..
Abracadabra Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 jepp, helt normalt! jeg har fire etasjer med trapper å gå og jeg har prustet og pest som en hval siden uke 14 ca., hehe. leste da følgende i en sånn uke-for-uke sak: "er du andpusten nå??" der sto det at i og med at kroppen produserer en ekstra liter blod, så må hjertet jobbe mye hardere for å pumpe det rundt omkring, med det naturlige resultatet at vi blir andpustne! greit å vite at det ikke bare var kondisen som led - jeg lå nemlig strykeflat av kvalme og trøtthet de første 14 ukene av sv.skapet, og jeg kunne jo lett trodd at det var latskap som var skyld i pesingen! når det gjelder svimmelhet skal man være litt forsiktig, da, kanskje be legen sjekke blodprosent neste gang du er til kontroll. men det kan også bare være blodtrykksfall som du sier, når man reiser seg fort opp så skjer jo det av og til. jeg hadde 80/40 i blodtrykk i noen uker når jeg var sånn ca like langt på vei som du, og da var jeg rimelig "brisen" av og til, hehe.
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 Oi, akkurat ja.. Ja, jeg trodde også det var formen, for har vært like kvalm og slækk som deg tydeligvis de første 15 ukene.. Men nå har jeg begynt å trene med en gruppe gravide med fysio pga bekkenløsning, og følte meg ganske bra, så lurte litt.. Oi, 80/40 var ikke så mye BT å skryte av nei.. da skjønner jeg du sleit en smule.. Da jeg hadde en SA i desember og var til utskraping på sykehuset hadde jeg 90/50, og de satte dryppet mitt på full speed for å si det sånn..
Abracadabra Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 ja jeg må innrømme at jeg sperret opp øynene når jeg så BT på den kontrollen, men jeg var helt oppegående da faktisk! hehe. har ganske lavt blodtrykk til vanlig også, rundt 100/70, og legen kommenterte ikke BT, så jeg bekymret meg ikke. og nå er det nesten oppe igjen på "normalen".
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Ja, sjekk blodtrykk og blodprosent. Jeg har det helt likt som deg, bare at jeg er kvalm fremdeles. Sjekket blodtrykk og blodprosent i går, men det var helt fint. Jeg tror jeg har alt for lite jern, og skal til min fastlege å ta prøver for å få sjekket dette, så kanskje det kan være noe å tenke på hos deg og? Håper i hvert fall vi finner ut av det begge to. Jeg puster som en gal og må ligge og hvile meg på sofaen etter å ha somlet meg opp en trapp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå