Gå til innhold

Når går man første gang til jordmor


Hege N.

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i 15. uke. Har vært på en kontroll hos legen, det var da det ble konstatert at jeg var gravid, og har fått time til ultralyd 3. september og legekontroll 4. september.

 

Når er det normalt å ha første besøk hos jordmor?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alle kommuner har jordmordekning, og da blir gravide sendt til lege,- nå i begynnelsen av svangerskapet er ikke kontrollene så hyppige. Du har jo vært på en legetine og fått konstatert graviditet, og blitt henvist til ultralyd, og siden legen din ikke henviste til jordmor, men satte deg opp på ny legetime så har dere kanskje jordmormangel i din kommune?

 

Tror det er hver fjerde til sjette uke som er normalt for førstegangs og annenhver for flergangsgangsfødende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hvor jeg bor... må man ta kontakt med jordmor selv.... jeg brukte privat sist, fordi hun sette akupunktur og masserer/kopper også... så for meg var det verdt å betale litt ekstra for å gå til privat... men om jeg ville bruke de som er på helsestasjonen så må jeg ta kontakt der.... kanskje det er sånn andre steder også? jeg er nå i 12 uke og tenkte å ringe jordmor denne uka... sliter litt med vondt i nakken og hodet, så håper akupunkturen kan hjelpe meg like godt som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme gjere me her. tar kontakt med jordmor :) eg hadde min første time når eg var i min 12 uke. og skal i neste uke til min andre kontroll. går 4 uker mellom kvar gang...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 2. gangs fødende, men men den 1. begynte jeg ikke å gå til jordmor før jeg var nesten 6mnd, og da gikk jeg annen hver gang til hun og til legen. Måtte ringe helsestasjonen og ordne time selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...