Fullrulle86 Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 14 dagers fødselspermisjon har han krav på fra den dagen du føder:o)
Gjest -<<- Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 To uker, men det varierer om det er lønnet (det er opp til arbeidsgiver).
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 oki..Det var det jeg hadde hørt.. Betalt/ ikke betalt?? Og går det i såfall gjennom arbeidsgiver eller nav??
___ Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Det er egentlig ikke opp til arbeidsgiver. Det er opp til partene å avtale enten ved inngåelse av tariffavtale eller ved lønnsforhandlinger.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 klart det kan være opptil arbeidsgiver også! Mannen min jobber i et privat firma, og har helldigvis den goden! Det er vel mer vanlig i det private enn i det offentlige har jeg inntrykk av.. selv om blant annet forsvaret og har denne goden..
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 2 uker i forbindelse med fødsel. Det kan være før fødselen, under fødselen, etter fødselen, eller etter mor har kommet hjem fra sykehuset. Han må spørre sin arbeidsgiver om det er med eller uten lønn. Offentlige ansatte har som regel lønnet permisjon. Her skal pappaen ta fri dagen jeg føder, så fryse permisjonen til jeg kommer hjem og ta de resterende dagene da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå