Gå til innhold

Lønn barnehageassistent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger den på?

Jobber nå i en skiftjobb med mye helge- og kveldsarbeid, i tillegg til at jeg bygger på bachelorgraden min på kveldstid for å bli lærer :) Tidlig omskolering kan man si..

Men vurderer nå å søke på assistent i bhg, for å slippe helge- og kveldsjobbingen. Pluss at det blir mye nærere hjemme.

Så det er egentlig bare lønnen som veier mot, har alltid hørt at assistent i bhg er den dårligst betalte jobben du kan ta :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No er det snart 4 år sidan eg jobba i bhg sist, men då hadde eg timeløn på rett over 100kr. Kan ikkje hugse heilt om det var 105 eller 110, men det var deromkring.

Var assistent i kommunal bhg, ringevikar.

Ei stund hadde eg eit vikariat m/fastløn, sjekka aldri om timeløna var den same.

Skrevet

Jeg har 227 000 kr i årslønn uten annsinitet og kun VGS utdanning.

Men det varierer hvis fra kommune til kommune osv.

Og du som har høyere utdanning og mere annsinitet vil jo ha mere utbetalt.

Men er usikker på hvor mye=/ men mer enn meg hvertall=)

Skrevet

Og da jobber jeg 100% btw....

Skrevet

ok, takk for svar :) er dere fornøyd med jobben deres da, sett bort fra litt dårlig lønn? :)

Skrevet

Ja er fornøyd med jobben min, men jeg vet at jeg ikke kommer til å jobbe der mer enn 1-2 år til fordi da begynner jeg utdannelsen min.

Sannsynligvis lærerutdanning eller noe i den duren.

Jeg kommer ikke til å ta førskolelærer utdanning fordi jeg vil ikke jobbe i bhg resten av livet.

Ikke fordi det er noe galt med bhg-jobben, men fordi jeg ikke passer 100% i bhg. Det er ikke helt de utfordringene jeg ønsker slik som i skolen.

Det er kjempe koselig, og mye moro, men jeg syntes også det kan være ganske slitsomt. Det kan være ganske vanskelig med mange barn som krever oppmerksomet og som du ønsker å gi alt de fortjener.

Jobber i base bhg, så er mange barn på ikke fullt så mange voksne.

Jeg er veldig glad i å undervise,( har jobbet på skole) og da trivdes jeg 100%. Elsket det faktisk, bhg liker jeg bare....

I bhg kan man ikke undervise på samme måte, man kan lære bort og vise, men ikke på samme faglig nivå.

Men slik jeg forsto skal du også ta lærerutdanning? Så jobben i bhg er ikke permanent? Da vil du nok stortrives! Kjempe koselig og givende jobb, men ikke 100% ideell for meg i det lange løp.

Skrevet

Og arbeidstiden er jo perfekt med barn, alltid et sted mellom 7 og 1700...

Har du 0700 vakt er du ferdig 1430, har du senvakt begynner du feks 0900 og slutter 1700.

Kjempe deilig!

Skrevet

jeg har 125 kr i timen, veldig dårlig betalt.men jeg trives:) kan kunn jobbe dag jeg da siden mannen er sjømann å er borte opp till 3 mnd.

Skrevet

Jobber som assistent i privat barnehage og tjener 259 000 i året.

Skrevet
Var litt rask med enter. Jeg liker meg ,men blir nok ikke værende resten av mitt yrkesaktive liv.
Skrevet

Da må du jo heller vikariere som lærer da! Jeg gjør det i en periode nå, uten "relevant utdanning" så får jeg 195kr i timen!:) Holder på med en annen utdanning som jeg bare mangler et par fag for å fullføre, og passer ypperlig samtidig med studie og som småbarnsmor. Bra lønn og korte arbeidsdager!;)

Skrevet

Assistenlønnen i stavanger kommune begynner på 232700, og stiger jo dess mer ansionitet du har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...