Gå til innhold

jeg orker ikke mere!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

......babyen min på 9 mnd sover ikke på natta, ikke på dagen( bare små økter på 15 min m dagen) 2.3 timer i strekk på natta.

Ikke spiser han eller. alt er en kamp. Vil ikke ha frokost, lagrer brød i munnen til en stor klump og spytter ut, åpner ikke munnen for grøt, vil ikke ha flaske, ikke middag, ikke kvelds..

det klikker snart for meg nå......han bare griner og gnåler hele dagen....

I dag datt han ut av vogna også stakkar.........han sovna med en gang jeg la han ned så jeg tenkte jeg ikke skulle ta på selen "denne ene gangen...." gress under da...men likevell.

føler meg misslykka og kjip. g pappan jbber lenge om dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo tenkes noe er galt, at den lille har vondt et eller annet sted?

F.eks tenner eller hovne mandler eller liknende. Hvor lenge har det vært slik? Hvordan foregår måltidene deres? Kanskje hvis dere sitter i ro og mak sammen, at det blir bedre. Ikke lag kamp utav spising! Da vil ungen ihvertfall ikke. Hvordan er vekten?

Oppsøk helsestasjon og be om råd, kanskje finnes det frivillige som kan trille tur med lillen imens du får hvile litt? Helsestasjon kan formidle kontakt muligens. Mangel på søvn er faktisk en måte å torturere folk på..

Evt få pappan til å ta en dag fri så du får hentet deg inn... Men han er kanskje også oppe om natta med lillen?

Selen må tydeligvis på hver gang fra nå av ;)

Ungen din griner fordi han er sulten og trøtt. Oppsøk hjelp!

Skrevet

Huff, føler med deg!

Ang soving, så lurer jeg på om han sover sammen med dere? Hvis han gjør det så vil jeg anbefale å få ham på eget rom fort som fy! Hvis han ikke spiser noe særlig er det heller ikke så rart at han våkner ofte om natten. Spesielt om han bare får i seg mm. Det er lettfordøyelig og han blir fort sulten. Kanskje du kan bytte ut kveldsmåltid med mme? Ser han ikke tar flaske. Men kanskje du kan få noen til å hjelpe deg og forsøke å gi ham med kopp? Ikke så lurt at mammaen prøver, for da kjenner han jo lukta di. Best om du går deg en tur eller noe.

Du kan jo forsøke med mer forskjellig mat. Fruktpure pleier å være noe man lettere kan få i babyen. Finnes også noen milde baby-yoghurter. Hvis du får det i ham, kan du forsøke å ha litt grøt i etter hvert. Så spe på med mer og mer grøt.

Vil tro dette med soving på natten vil bli bedre om han får sove alene og når han får litt mer mat i magen.

Hvis ikke pappaen kan være der, så må du spørre noen andre om litt assistanse. Det er ikke bra for verken deg eller babyen at du sliter deg ut. Kanskje du kan få tak i noen som kan trille ham en times tid på dagen så du får hvilt deg?

Håper det kommer seg snart. Er ikke alltid en lek å være mamma. Men du er ikke mislykket, det kan jeg fortelle deg! Men det er ikke enkelt å fungere optimalt med søvnmangel og når man er så sliten... Lykke til!

Skrevet

uff, som å høre om min gutt, akkurat likt!!!

Vær så snill å oppsøke en kiroprakto/manuellterapaut (som har spesialisert seg på barn) Helt sikker på at han plages med "kiss"

MIN gutt hadde låsninger i nakken, ut i kjeven og i bekken. Han fikk 2 behandlinger og kunne endeliig sove godt om natta, ta flaske, og viktigst av alt endelig SPISE!!!!!!! Jeg fullammet til han var 11mnd og 3 uker,

Skrevet

tusen takk for svar:-)

Nå er det slik at han sover i egen seng, og får mme det er mme han ikke vil ha.. vil ikke ha noe på flaske egentlig.

det går opp og ned da...noen dager er bedre enn andre. I ferien da pappaen var hjemme var han j en engel! spiste godt og sov mye bedre, er det ikke typisk..?

Kan jo ende det er tenner, jeg vet ikke......vet bare at jeg er sliten av det "tullet"- sove og spise er liksom to grunnpillarer i en harmonisk hverdag:-) or både mamma og baby!!

Han har spist dårlig siden fødselen så kan kansje sjekke fr kiss. takk for tips.

Skrevet

Klager han når han ligger på ryggen, ved bleieskift eller når han skal sove???

Skrevet

drikker han vist du gir han fra kopp da?

Skrevet

Mente ikke i egen seng, men på eget rom... Hadde selv ei tulle som våknet annen hver time hele natten helt til hun fikk eget rom. Allerede første natten sov hun i 8-9 timer i strekk. Og kun en uke etter kunne hun sove i 12-13 timer...

grunnen til at jeg foreslo mme var at det gjerne ligger litt lengre i magen enn mm. Og om han ikke tar flaske, går det kanskje an å forsøke kopp?

anonym 13:50

Skrevet

han drikker egentlig ikke fra kopp heller- jeg er så frustrert. .

Han klager når han ligger på ryggen ja!! blir hysterisk på stellebordet, ligger aldri på ryggen når han leker eller annet- og ligger på siden når han sover så kansje det er noe i det...??

han sover på eget rom:-)

tenker at det er en ny dag i morgen. pappaen kom hjem kl 15 i dag og jeg fikk dra ut og slapp hele leggerutinen:-) men gutten min hadde ikke spist kveldsgrøt heller.......men gav han nettopp 120 ml mme i søvne så han har iallfall fått noe..

sier bare gud gi meg styrke!!:-))

Skrevet

innleggsforfatter her igjen:-)

altså måltidene våre foregår som regen først i høystolen. til frokost spiser jeg også. men han har fått angst for stolen så han hylskriker etter 5 min.

så vi ender som regel pp i vippestolen foran tv:-( vil jo ikke det!! men han roer seg og spiser som regel greit da! ikke i dag da.......

huff....vanskelig dette her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...