sn@rt2barns-mor Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Jeg har ca 10 kg ekstra etter graviditet som jeg gjerne vil ha bort... 2 mnd siden fødsel nå og vekta RIKKER SEG IKKE!!!! Jeg understreker at jeg slanker meg ikke. Men hva gjør jeg feil? jeg jogger annenhver dag. Mellom 6-10 km. har ikke tid til treningsstudio enda. den dagen jeg ikke jogger, går jeg trilletur. Jeg spiser sunn mat. Spiser når jeg er sulten, ca hver 3. time. (rugbrød, ikke smør, egg, fiskepålegg, ost osv...) vanlige, magre middager. Kveldsmat. jeg har kuttet ut ALL godis! (veldig stolt av meg selv da, som spiste mye godis under graviditet!) Har holdt på sånn i 4 uker nå, hver eneste dag. Hvorfor går jeg ikke bittelitt ned en gang????Utrolig deprimerende npr jeg føler at jeg er så flink, spes i forhold til trening og ikke noe sukker/fett.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Hmm, kansje du får muskler av alt den jogginga, alså at du går opp i vekt pga muskler, mens fettet minsker, så vekta står "stilt"? Ikke at eg har så mye greie på det egentlikt, men har lest endel, og prøver å gå ner selv.. Kansje du skulle f.eks målt deg rundt magen og sitt hvor lang du var rundt der, og så måler du deg igjen om 2 uker eller noe, for å se om du har blitt mindre rundt magen? Åja, du er flink! skulle gjerne jogget så ofte som du gjør:)
The Bad Gal Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Tja, for noen tar det bare litt tid før forbrenninga tar seg opp, så mulig du bare må være tålmodig. enten det, eller så spiser du mer eller kanskje t.o.m mindre enn du bør, og da bremser du også forbrenningen. Litt vanskelig å si når jeg ikke vet hvor mye du får i dg og hvor mye du forbrenner. vil nok helst tro at det bare tar litt tid før du er igang, plutselig så løsner det :-) Synes du er flink som har lagt om kost og trening, jeg! *klapp klapp*
sn@rt2barns-mor Skrevet 13. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2009 Takk for svaar jenter:o) Ja, jeg ammer. så derfor tør jeg ikke kutte for mye ned på maten, redd jeg skal miste melka... det er selvsagt det viktigste. beholde den altså! Jeg har et lite håp om at det kan være noe i det du sier her, at jeg kanskje får litt muskler at treningen og at det selvfølgelig utgjør litt på vekta. Synes nemlig at magemålet har blitt litt mindre, men har ikke målt - det skal jeg gjøre. lurt tips! Trenger å se litt resultater, for det er jo ikke SÅ gøy å jogge, jpgge og ikke spise noe sjokolade og ikke se NOEN resultater!!! Men jeg er en sta frøken, så jeg gir meg ikke så lett!
Berta_78 Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 For noen er fire uker altfor lite for å se resultater. Så mest sannsynlig vil det plutselig renne av. Men tenk på om du er for ensformig i det du spiser og gjør. Hvis du spiser det samme hver dag og trener likt (samme joggetur, samme tempo), vil kroppen venne seg til inntaks-/forbrenningsnivået, og vekten vil være stabil. Ha derfor en dag i uken hvor du spiser litt mer slik at kroppen må speede opp forbrenningen, og prøv å veksle mer mellom løping og styrketrening. Kjøp håndvekter og treningsmatte, og finn et treningsprogram på nettet. Og prøv å løpe runden din fortere, eller løp intervaller. Lykke til, du er veldig flink!
sn@rt2barns-mor Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Berta_78, takk for tipset! du har nok kanskje et poeng! for treningen min har blitt litt ensformig, skal virkelig prøve å variere litt mer. Godt du minnet meg på det... Blir jo mye likt mht mat også, unntatt middag, der varierer jeg jo. Skal se etter et treningsprogram på nettet, skal også få begynt på igjn snart på Elixia, litt enklere da... )
klovnebukse Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Noen går faktisk ikke ned når de ammer, kroppens egen måte å holde melkeproduksjonen oppe. Tror faktisk at du da heller ligger UNDER anbefalt energiinntak enn over, og kroppen går i lagringsmodus. Du bruker jo masse energi på jogginga og amminga, og den energien må du innta ved å spise nok. Vet at du har veldig lyst til å gå ned, men jeg ville ha slutta å tenke på det, og helle fokusere på babyen og småbarnslivet. Satt vekta i boden og spist sunt og vært i bevegelse. Blir så teit når man bare fokuserer på vekttap, eller mangel på det. Spesielt når det ikke går nedover.
Norwegian by injection Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Jeg anbefaler å kombinere både styrke og kondistrening. Da får du fortere resutalter samt økt forbrenning.
klovnebukse Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Synes forresten du kan være kjempestolt av deg selv som har greid å kutte ut på snop og bevege deg så mye!:-)
Gjest thricane Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 vet du, sånn har jeg det også. to mnd siden jeg fødte og fremdeles 10 kg over. uasnett hva jeg spiser eller gjør, så står jeg bom stille. nå om dagen spiser jeg mimmis knekkebrød og en passe posjon middag, går tur hver dag + pilates. hadde kroppen min vært i normal balanse, hadde jeg rast ned i vekt nå. men neida. her står det bom stille. så det med at fullamming tar de ekstra kiloene, stemmer ikke på meg. ikke mye hjelp av meg da, men da vet du at du ikke er alene om å bli nedfor av vekta om dagen.
sn@rt2barns-mor Skrevet 13. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2009 Er da godt å høre at det ikke bare er meg! synes alle sier at det å fullamme gjør at du raser ned i vekt... vel, stemmer i hvert fall ikke her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå