Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Var på et intervju i dag, ang en 40 % stilling og ringehjelp/vikar utenom. "Problemet" er at jeg fant ut i går at jeg eg gravid, og sa da ikke noe om dette på intervjuet :S Tenker mye på det nå, om jeg skulle få jobben, så sier jeg om en mnd eller to at jeg er gravid..Da vil de vel angre som f*** at de ansatte meg, og ikke noen andre...huff :S
Gjest -<<- Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hvorfor i alle dager skulle du si det til dem? Sjansen er jo gedigen for at du da ikke får jobben. Vil du ha den holder du klokelig kjeft, det er ikke det minste dårlig gjort.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Nei jeg vet..skal jeg ha en sjanse for å få jobben, så var det jo like greit jeg ikke sa noe. MEN hater at dette skal gå utover de som søker etter folk nå jeg..! HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Helsemessige forhold av alle slag er privat info. Selvsagt skal du ikke si noe om slikt! Og de har heller ikke lov til å spørre. Fikk spørsmålet; hvor mange barn ser du for deg å ha om 5 år? på interview. Svarte da; tja, burde vel greie 5, kanskje 6. Og så lo vi...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Det at du får jobben gjør jo at når du går ut i permisjon så kommer noen andre til å få et vikariat der, altså ved å ansette deg gir de både deg og en annen mulighet for jobb. Forresten, vil en 40% jobb gi deg rett til foreldrepenger?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 vet ikke helt det med foreldrepenger, men 40 % FAST.. sjefen trodde det kunne bli en del ekstra, som til 60-70 %. men noe mer en det har jeg ikke sjans til .(har ikke dagmamma til eldste mer en dette, uansett) Så det er jo greit er ikke krise om jeg må ty til engangstøtten altså, mannen tjener greit nok. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 JA, det er dårlig gjort å ikke spille med åpne kort!! Det finnes faktisk endel arbeidsgivere der ute som "belønner" ærlighet med jobbtilbud - det sier litt om karakteren dersom man holder slike ting skjult. Selvfølgelig finnes det en risiko for at man treffer på de drittsekkene som ikke ansetter gravide. Men er det et sted man da har lyst til å jobbe? Og hvordan er det å leve med den dårlige samvittigheten frem til man får sagt "nyheten"? Integritet, folkens... Integritet....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Hadde selvfølgelig ikke sagt en dritt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Hvis du nylig har funnet ut at du er gravid synes jeg ikke du skulle bry deg med å si noe. Det er jo så tidlig og man vet jo ikke om det kommer til å gå bra. Det er nok få arbeidsgivere som forventer at man skal fortelle om graviditet før man er 3 mnd på vei uansett. I tillegg kan jo ikke de vite når du oppdaget at du var gravid... Hadde jeg vært over 3 mnd og graviditeten var offentliggjort ville jeg sagt det til arb.giver. For om de ikke vil ansette meg pga det vil jeg heller ikke jobbe der. Og jeg ville nok syntes det var ekkelt å fortelle om graviditeten rett etter jeg hadde fått jobben. Da er det liksom bedre om man er kort på vei og kan jobbe 1-2 mnd før man sier noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå