Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Jeg hadde en turnuslege tilstede som aldri hadde sett en fødsel før. Trodde aldri jeg skulle gå med på å ha flere enn nødvendig tilstede under fødselen men etter noen timer med vondter og litt oppkast så driter man i hvem som ser dine private deler... Anyway så fikk han altså lov å stikke hånda en viss plass for å kjenne på åpning etc. Han roter selvfølgelig og svisj så kjenner jeg at han har tatt vannet!! Og syns også det var rart at det var ingen som nevnte det med ett eneste ord...Jm må jo ha oppdaget det?! Kanskje hun prøvde å late som ingenting for dette var jo ikke planlagt... Rar fødsel...neste gang vet jeg bedre og skal ta mere kontroll selv. Andre??
The Bad Gal Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Han tok neppe vannet, da gikk det nok av seg selv uansett, fordi hodet kom lengre ned under åpningsfasen, kombinert med at han kjente. Samme skjedde meg da jeg kom inn på føden for å sjekke åpning. Vannet hadde ikke gått, men var 8-9 cm da jm kjente etter, og da gikk vannet samtidig. Hun forklarte det slik at det var hodet som ikke var skikkelig festa, og dermed ble det som en boble, som tilfeldigvis sprakk da hun kjente etter. Ingen fare med det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Ja det kan stemme det. For hode ble liksom aldri festa fordet om det lå godt nedi. Men da har jo ikke vannet gått i det hele tatt. For merka ikke til no annet enn dette. hm...
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Vannet gikk jo, men det var ikke slik at turnuslegen tok vannet med vilje, det gikk bare da han kjente.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Jeg er sikker på at han kløna jeg :-) Hi.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Opplevde å ha full åpning uten å ha regelmessige rier, og ikke var de særlig kraftige heller. Skal si at alle fikk seg et sjokk da det tilfeldigvis ble oppdaget at jeg hadde full åpning, og så ble jeg sendt til fødsestua i hui og hast!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Han gjorde det jo ikke med vilje men fordi han kløna :-) Men det gjorde jo ingenting for jeg var jo så langt inni prosessen at ungen skulle ut :-) Men hadde vært fint hvis de kunne sagt det til meg da. Jeg var helt satt ut av ondter så konsentrerte meg om å klare å ligge. Ikke sikket at han visste hva han hadde gjort. Men egentlig burde han jo det da. Hvis han hadde lest teorien :-)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Det verste var på slutten under pressinga da riene dabba av. Og jeg som hadde hørt alle historiene om når man kommer så langt at man bare er nødt til å presse. Jeg følte aldri at jeg bare måtte presse. Noen ganger måtte jeg bare presse også kom ria etter hvert. Skal i terorien være omvendt. Hi :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå