Gå til innhold

Jentenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funnet ut jeg får jente, noen forslag til fine jentenavn.

Har ikke lyst på å ha ett sånn veldig vanli navn som det er liksm 7 av samme når man begynner på skolen. Men ikke så langt å vanskelig eller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Miella er veldig fint :) Emma har det som mellom navn :)

Skrevet

Ella

Molly

Jenny

Sanne

Amanda

Hansine

Vilje

Tilde

Tale

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Otilie, som jenta vår heter:) Verdens vakreste jentenavn:)

Skrevet

Likte veldig godt Sanna før, men endte opp med et annet navn til jenta vår, samme med den kommende. Sanna er ikke sånn kjempevanlig, og er lett å uttale.

Skrevet

hvis du ikke vil ha navn som "alle" andre har bør du ta en titt på sånne oversikter over hvilke navn som er mest populære, vet feks at emma har blitt veldig vanlig siste åra.

jeg syns det er veldig hyggelig å oppkalle etter noen i familien, men det betinger jo i mine øyne at de ikke heter olga :P men det er veldig mange fine gamle norske navn, sunniva, amalie, siri, maja, sonja, hanna, frøya,astrid, elise, osv osv.

De tre navnene jeg har "bestemt" til mine fremtidige barn er alle oppkalt etter familiemedlemmer fra begge sider :) navn jeg syns er nydelige og som betyr mye for meg :)

Skrevet

Clara/Klara

Caroline

Ingeborg

Susanne

Linn

Malin

Heidi

Cornelia

Molly

Lilly

Stella

Monika

Tuva

Iris

Martine

Nicoline

Thomine

Idun

Marte

Skrevet

Her er det bare Hansine og Vilje som er lite brukt.

Alle de andre navnene er det haugevis av unger som heter. Greit det, men de er i motesjangeren alle sammen . Ella er det mange av, Molly på vei opp, Jenny er det mange av, Sanne er det mange av. Amanda er det mange av, Tilde er det mange av og ikke minst Tale er det mange av.

Hvis dere skal være originale i dag kaller dere ungene for Grete, Toril, Liv, Bente eller nore sånt. Alle de navnene som er nevnt går i sjangeren motenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...