Gå til innhold

har jeg krav på noe som helst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefaren har blitt sammen igjen og vurderer å flytte sammen. Har jeg krav på noe da? Han har akkurat begynt å jobbe igjen etter å vært permitert siden juni, men han er fortsatt på prøvetid på jobben. Jeg har ikke jobb, for har ikke hatt bhg plass, noe jeg har fått fra oktober, så det betyr jo at alle pengene jeg har fått til nå som alenemor ryker, inkludert kontantstøtten.

Noen som vet om jeg har krav på noe av av mens jeg prøver å finne meg jobb til oktober/november?

Hadde vært utroolig takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke annet enn om du har jobbet de 3 siste årene, så kan du ha rett på arbeidsledighetstrygd utfra dette. Eller sosialstønad.

Skrevet

Sosialstønad kanskje, og muligens bostøtte. Kommer an på om dere sammenlagt har rotten økonomi.

Skrevet

Kontantstøtten har ingenting med at du er alenemor å gjøre, den får du uanstet fram til barnet begynner i bhg.

Skrevet

Er det ikke slik at man har en prøveperiode på ett år om man finner sammen med barnefaren igjen? Slik at du fortsatt vil få alenemorstøtte?

Innbiller meg ihvertfall at andre har opplyst om det i tidligere debatter...

Ta kontakt med nav du!

Skrevet

Det er kun hvis du flytter sammen med en annen enn barnefar.

Skrevet

Nei, da er det en ny samboer du ikke har barn med. DA har du 12 måneder før du mister stønadene. Om du ikke får barn eller gifter deg med samboeren før de 12 månedene er gått, vel og merke.

Flytter en sammen med en som en har barn med, så mister en stønadene med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...