Nikki 75 Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Traff vikarlegen min i går, en ung, kjekk mørk mann. Argh, skal til første svangerskapskontroll hos ham om et par uker, men det er virkelig ikke aktuelt med noen gynekologisk undersøkelse fra ham, altså! Trenger vel ikke det når jeg skal til jordmor tidligere samme uke?
♥Kabrimor♥ Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 He he.. skjønner deg godt. Men første svangerskapskontroll hos lege inneholder alltid en gynekologisk undersøkelse hvis legen gjør jobben sin, så det spørs om du slipper unna. Kanskje du kan ringe legekontoret og be om å få en annen lege til denne undersøkelsen, en kvinne for eksempel.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Nei, første konsultasjon inneholder ikke alltid en GU. Kjenner mange, meg inkl., som ikke tok noen GU hos fastlegen. Ofte er det like greit å gå til en gynekolog i etterkant, som kan ta celleprøve også.
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Legen tar ikke alltid gu nei. Tok det ikke i mitt første sv.skap, men tok det nå på 2 konsultasjon, det var rutine hos ham sa han. legen tar jo cellerpøve - trenger ikke til gyn for å ta det! Men du kan jo si at du vil ta det hos en gynekolog hvis han spør. Lykke til
MathildeC Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Har hatt to svangerskap nå, og hverken jordmor eller lege har noensinne ymtet frampå om GU. Tror ikke det er vanlig lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå