Gå til innhold

Hva slags prevensjon bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å finne prevensjon som jeg er fornøyd med. Brukte p-piller før, men gynekologene er jo litt forsiktige med å skrive ut det når man nærmer seg 35 om ikke så altfor lenge....Noen som har erfaringer med minipiller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker kondom,for jeg tåler ikke hormonene.Kunne jo brukt kobberspiral,men har liksom ikke så lyst å "sitte" noe oppi der:)

Skrevet

Jeg bruker p-ring (Nuva-ring) og er kjempefornøyd!

Slipper styret med å huske å ta piller til riktig tid hele tiden og selv blødde jeg konstant hele perioden jeg brukte minipiller.

Har ringen inne i tre uker, så en uke uten før ny ring settes inn.

Har ikke merket noen bivirkninger heller :o)

Skrevet

Vi bruker også kondom. Jeg reagerer negativt på hormon prevensjon, og fikk sterkere mens-smerter og blødninger av kobberspiral. Kan tenke meg at en av oss steriliserer oss når vi er sikre på at vi er ferdige.

Skrevet

Jeg bruker p-stav. Den har nå sittet inne i armen i 1mnd og jeg har minimalt med mensen når den skal komme, snart så opphører den helt tenker jeg ;O)

Det beste med denne at man kan bli gravid raskt etter at man tar den ut, i motsetning til p-sprøyten, der brukte jeg 1år før jeg ble gravid.

Skrevet

Den mest effektive prevensjonen av dem alle: å ikke ha sex ( ikke det at jeg ikke vil,men det er litt mangel på det kan du si ;)

Og kondom OM det noen gang skjer. (sikkert en gang i skuddåret haha,føles iallefall slikt :P)

Skrevet

Jeg har p-sprøyte, den taes hver 3 mnd, til nå så har den fungert bra, hadde litt småblødninger i midten av den første sprøyten, men det kunne skje i starten. Ellers har jeg ikke hatt noen bivirkninger eller noe.

Skrevet

Pessar. Tåler ikke hormonbasert prevensjon, kan ikke ha kobbespiral grunnet kraftig mens og mannen liker ikke kondom. Da er det ikke mye igjen, gitt ;-)

Skrevet

Kobberspiral. Tåler ikke hormoner. Fungerer fint for meg. Ikke nnoen bivirkninger.

Skrevet

Hormonspiral, har reagert på p-piller,men reagerer ikke på den, hormonene virker bare lokalt. Slipper mensen og den er like sikker som sterilisering. Ikke gjorde det vondt å sette den inn heller, veldig fornøyd ja.

Skrevet

Begynte på conludag i går og glemte å ta den i dag... haha ;o) Kom på det da det var 20 minutter igjen av tiden, så jeg rakk det akkurat... Merker at dette kan bli vanskelig...

Det virket som om gyn helst ville at jeg skulle bruke spiral, men det har jeg ikke lyst til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...