Gå til innhold

Kan vår nye baby hete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samson?

Syntes det er så koselig, og tenkte kanskje Alexander til mellomnavn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minner meg for mye om samsung.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Det er ganske søtt og koselig, enig med deg. Fint med Alexander til mellomnavn også. Tommelen opp fra meg.

Skrevet

Noen venner av noen venner fikk barn ganske nylig, og han heter Samson. Uten mellomnavn, vel å merke.

Syns ikke noe om navnet...typisk bibel-navn som egentlig er mer unormalt enn fint... :-S

Men smaken er som baken, så kjør på!! :D

Skrevet

Samsom Alexander......er du riktig vel befart.

Når jeg ser på hva du og flere vil ha som navn på barna deres virker det som DIB er et samlested for norges white trash.

Skal navnene kompansere for noe dere ikke har? Stolthet?, penger?, utdanning?....jeg bare tipper....

Skrevet

Hei bitchen over her: Du skulle bare visst... Vi er et meget høyt utdannet par i 30 årene, helt garantert med bedre råd enn de aller, aller fleste i vårt land, så vårt navnevalg har ikke mye med det å gjøre, du. Hvis du ikke syntes navnet er så veldig fint, greit det, men spar deg for uttalelser om vår økonomiske /utdanningsmessige status- du driter deg ut.

Til dere andre som har svart- takk for svar :)

Har alltid syntes Samson er koselig og egentlig kult både til baby og voksen mann, pluss at det går på alle språk...

Skrevet

Samson Aleksander? det minner litt for mye om en mobiltlf hehe

Skrevet

Jeg klarer ikke bli kvitt tankene om det bibelske Samson, så for meg blir det litt rart. Men lov i hvertfall å ikke kalle ei eventuell søster for Dahlila, så går det bra.

Skrevet

det er jaggu mye rart som foregår i hodene på folk! samson? hva i svarte er galt med dere :P

hva skjedde med normale navn? mener ikke at alle skal hete jan eller ole altså, men hallo i luken..

og hva er det med denne manien for dobbeltnavn? syns det er direkte unødvendig med dobbeltnavn når hvert navn er to stavelser..

men by all means, hiv dere løs..

Skrevet

Haha....ja hvis det ikke er white trash som prøve rå forfine seg selv så er det det vel dere "se så velstående vi er" som lager liksom prinsesse navn til barna deres....fortsett med det for det er gøy å følge med på.

Skrevet

Jeg hadde verdens koseligste katt som het Samson, så jeg greier i utgangspunktet ikke å se for meg et menneske med det navnet... Min pus Samson kom fra dyrebeskyttelsen.. Han var en blanding mellom skogskatt og perser og hadde masse flokete pels som var umulig for han å stelle.... ... Jeg måtte barbere han med jevne mellomrom så han ikke skulle få knuter som lugget han... Stakkars pusen!

Men, Samson... hm... nei, sorry, greier ikke se for meg at det er noe annet enn et dyrenavn..

Skrevet

samson, er ikke det koffertmerke?

Skrevet

Syntes det var fint, jeg, men har ikke hørt det før. Enig med HI at det er merkelig å uttale seg om status etc, basert på dette navnet. Ville ikke trodd en liten Samson hadde uutdannede, trashy foreldre, heller litt eldre, akademiske typer med mange bøker hjemme :)

Skrevet

ARGH, er det noe jeg ikke kan fordra, så er det folk som er frekke og jævlige, bare fordi de har anonymknappen å gjemme seg bak.

Over til tema, synes Samson er ok, men synes det høres litt ut som et etternavn. Uansett, om dere liker det er det vel bare å bruke det?

Skrevet

Hehe, var ikke meningen å være anonym egentlig. Jeg er 13.23

Skrevet

personlig synes jeg ikke samson er et pent navn. Men det finnes styggere navn, og jeg ville nok ikke reagert om noen hadde kalt babyen sin det...

Faktisk hadde jeg synes det var rarere å møte noen med en baby som het Arne eller Cato for eksempel...

Skrevet

Takk for mange svar, dere!

Begynner å lure på om det kanskje hadde vært best å droppe mellomnavnet- det blir kanskje litt klønete.

Hmm, i tenkeboksen nå ja...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...