Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Så samboer og jeg har omsider blitt enige om å gifte oss på rådhus, og har for et par dager siden, sent inn papirene for "prøve ekteskap", som man jo må i første omgang.

Er det noen som kan svare meg på hva vi gjør nå? Må jeg vente på svar fra noen og hvordan bestiller man "plass" på rådhus?

Håper noen kan hjelpe meg litt her :) Kjenner jeg er veldig "keen" på å bli gift (selvom det bare en formalitet for oss)

Hilsen Sacha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du mener tinghuset...? Vi giftet oss på tinghuset i Oslo. For å bestille "plass" der må du ha vigselespapirer i orden. Dette får du ved å sende inn forlovererklæringene og "ektefolkserklæring" til skatteetaten. Da har du papirer som er gyldig i 4 måneder og kan bestille tid for vielse i denne perioden.

Her er en link:

http://www.skatteetaten.no/Templates/SporsmalOgSvar.aspx?id=42656&epslanguage=NO&mainchapter=92968&chapter=92968

Skrevet

Du må ikke ha papirene iorden før du bestiller tid. Men sjekk med tinghuset i området der du bor, så kan dere sammen finne en tid det passer for dere.... Kan sende papirer etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...