Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fått beskjed om at de minste ikke er så mye ute, da de sover mye av utetiden. Men må jo ha utstyret i orden likevel, men ønsker ikke å kjøpe ting jeg ikke har bruk for. Fått lånt endel, men usikker på hva jeg bør supplere med:

har to todelte regndresser, en sydvest og et par regnvotter, samt støvler. Hva bruker man under dette når det begynner å bli for kaldt med vanlige bomullsklær? Eller går man da over til tykkere vanntette høstdresser? Har en slik i reflex, den virker veldi tykk så tror det blir langt på høsten før den brukes.

Hva kan brukes som en mellomting på tørre høstdager? Den tykke høstdressen virker for tykk enda. Har en tynnere dress fra polarn o pyret, men tror ikke den er noe særlig i forhold til å holde fuktighet ute, og har ikke sånn gummibelegg på rumpa og bena.

Sko? Barnehagen sa at de minste bare plages i store cherox, og at vi heller kan bruke vinterstøvlene når vanlige joggesko og støvler er for lite, for å slippe å kjøpe høstsko. Blir ikke dette litt varmt?

Type votter og luer på høsten, og på vinteren?

supert med litt tilbakemeldinger, bedre å planlegge innkjøpene enn å sitte med masse man ikke trenger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ettåring trenger vel det samme i barnehagen som om barnet hadde vært hjemme?

regner da med at de får være ute å leke når det ikke er for kaldt - og for min del - som er hjemme - så blir det akkurat det samme som hjemme.

Jeg har imidlertid aldri hatt barn i barnehagen, så jeg vet jo ikke!

forøvrig - et tynt lag ull under nesten hva som helst er å foretrekke!

snuppa har brukt en tynn ullbody i nesten hele sommer og det virker som om det gjør henne passe varm. har aldri vært svett.

Skrevet

Ang sko er jeg helt enig- sherrox er klumpete, tunge og blir fort dårlig lukt i.Gummistøvler med ullsokk er like bra og bedre;) Det bruker du frem til det blir kaldt nok til goretex-støvler;) Nå er det vel joggesko, gummistøvler og ev. et par sandaler til varmere dager som er kjekt å ha.

Når det begynner å bli for kaldt til kun bomull under regntøy osv kan du som lille sprelle ha ullundertøy under, ev en strømpebukse og bukse. En ullgenser/fleesegenser er kjekt å ha liggende når gradestokken kryper nedover;)

Dersom de dressene du har er litt tykke kan du ha regnbukse hvis det er vått ute, men det kan jo bli fort klamt... Jeg har en overtrekksbukse til lillemann som tåler litt vann og som er vindtett. Den kjøpte jeg på lindex-kostet ikke stort. Den er veldig praktisk til de dagene mellom varmt/kaldt:)

Ellers er det bare å bruke sunn fornuft å ha litt forskjellig liggende så er det opp til personale å vurdere bekledningen.

Skrevet

Så du spurte om votter også:)

På høsten er regnvotter et must! Enten med fleese/ullfor eller uten for med en tynn bomull/ull vott inni.

Noen tynne bomullsvotter kan jo også være kjekt til de tørre dagene.

Blir først når det blir ordentlig kaldt som du trenger noen ordentlig votter- de blir fort klamme på hendene de små i varme votter;)

Skrevet

Til vinteren er viking sine "cheroxer" strålende. De er mye og lette, fantastiske for de minste bena. Noen goretex som alternativ på tørre/snøfylte dager er fint.

På kaldere høstdager: Da har du regntøy hvis det er vått med ull/fleece under eller den tynne polarn O Pyret-dressen med tilsvarende under. Jeg har selv brukt dress derifra og den jeg har skal være helt vanntett selv uten gummi i rumpa/knær. Det er som regel de med "dårlig" kvalitet i resten av stoffet som må ha det for å bli tett.

På ørene kan det være fint med noe som er vindtett over ørene, tror feks det er reima som har "vindtette" øreklaffer selv om resten av lua ikke er det.

En tynn ullbukse er alltid fint å ha i garderoben for de minste til å supplere med. Som ekstra når regntøy blir litt kaldt, som ekstra når snøen kommer og de kaldeste dagene gir kalde rumper. HUsk på at de minste er mer i ro enn de eldre, så det å ha ull fra innerst til ytterst er ikke dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...