Gå til innhold

er jeg for overvektig?

LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei=)

jeg er en jente so bor med verdens beste mann, og som ønsker barn mer enn noe annet i verden (som alle andre her og;)) vi har prøvd i tre år nå, men går ikke helt rette veien... jeg ble gravid i vår, men det endte opp i en ganske så dramatisk ex-u. så det føles som jeg var syk, ikke gravid... jeg går på pergo nå, men gyn sier at visst det ikke sitter nå, så går vi videre til prøverør... dette er bare andre kuren min. så jeg er ganske gla for at han er lite tolmodig=)

så har jeg lest noen innlegg der jenter skriver at di er for store? er det noen som vet hva grensen er?? jeg har ikke hørt noe om dette fra gyn,,, men jeg er ganske overvektig ja!

håper noen som har litt peil som kan hjelpe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at grensen for å få prøverørsbehandling, ihvertfall på offentlige sykehus er en BMI på 35. Mener jeg har lest noe om at de er litt mer fleksible i det private, men er ikke sikker, kanskje noen andre kan svare på det.

Skrevet

Kan også ha litt å si om du er en sprek overvektig. En som er en del i fysisk aktivitet blir sett på med mer positive øyne enn enn som ligger på sofaen og spiser smågodt. Noen er jo veldig i farta og har god kondis og er i god form selv om de er overvektige:)

Men det er jo bare å ta en telefon og spørre:) Lykke til.......

Skrevet

overvekt har faktisk ganske mye og si for fruktbarheten, både hos han og henne. for og få prøverør i porsgrunn må man ha bmi på max 30. også viktig og holde seg i form og spise sunt, d øker sjansen for at egget fester seg.. masse lykke til:)

Skrevet

Regn ut din BMI og finn ut hvor akkurat du befinner deg. Men bruk den bare som en veileder, husk at alle er så ulike at alle passer ikke inn i en og samme "boks" selv om man skulel ha lik BMI:)

Selv prøver jeg en ikke karbohydrat matvei for tiden og er kjempe fornøyd:)

Skrevet

Hei! Jeg fikk beskjed av gyn at min overvekt kunne være årsak til at jeg ikke ble gravid. Sambo har blitt testet og hadde primo vare, så problemet var hos meg. Jeg hadde ikke hatt menstruasjon og el på flere år, men da jeg gikk ned noen kilo kom mensen av seg selv (tredje mnd nå).

Hvis jeg ikke har forstått det helt feil er det noe med at det er en del testosteron i fett(?).. Det var i allefall slik at dersom man gikk ned i vekt ville man ha mindre av testosteron i kroppen og det var større sjanse for el og bli gravid.

I tillegg kan jo pergo hjelpe til med el ;)

Ønsker deg masse lykke til!

Ikke lett med detta med vekt og ufrivillig barnløshet.. :S

Skrevet

tusen takk for svar dere...

jeg ligger på omtrent 31 i BMI... men er ganske sprek av meg da. og rimelig kraftig benbygning... så det låver jo bra:) jeg har alltid slitt med vekta, helt siden jeg kom i puberteten... så fikk jeg diagnosen pcos i vår, og gyn sa at overvekt var vanlig da... en får forstørrede fettceller og så blir det en ond sirkel hele greia...

men nå går jeg på pergo for å stette det igang. så vi håper det ordner opp=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...