___ Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Gjør dere "samfunnsnyttig" arbeid på fritiden? Jeg tenker på ting som å sitte i styret i vellet, trene et idretslag, være speiderleder, kontaktperson i barnehagen osv. Ofte synes jeg det virker som om foreldre her i området er veldig lite aktive på slike områder. Det er til og med en del som snakker nedsettende om oss som tar på oss slike verv forde vi stikker oss frem. Burde ikke alle ta sin tørn med slike oppgaver? Det er selvfølgelig ikke alle oppgaver som passer til alle mennesker, men de fleste kan jo gjøre noe hvis de vil.
mamman t go`gutta Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Har hatt noen verv de siste årene, men ikke så mye som jeg skulle øsnket. Men ser mine begrensninger nå som ungene er så små, og far i huset jobber MYE. I min omgangskrets er det mange som har forskjellige verv. I bhg. til mini er det tilogmed venteliste på å få bli foreldrerepresentant. :-) Enig med deg at foreldrene må ta sin tørn når det gjelder verv og dugnader. Velger man å la barna bli med på noe, så bør man også stille opp.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Det er Tordenskiolds soldater som sitter i alle disse vervene de fleste steder. Det er stadig de samme jeg møter i verv i idrettslaget og FAU og bhg og alle andre steder - og det er neigu ikke alltid fordi jeg VIL ha verv, men fordi det er nødvendig at noen gjør det. Sjelden kø for å ta det, for å si det sånn. Noen verv er morsomme, andre er bare et jævla ork.
___ Skrevet 13. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2009 Det værste er at det til og med er folk som virkelig snakker nedsettende om dem som tar på seg hverv samtidig som de klager på det som blir gjort eller ikke gjort og de som anser seg selv som for "fine" eller "viktige" til å drive med sånt. Her gjelder det mest advokater, direktører og leger. De tar nesten aldri på seg noe ekstra.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Sier du det - det var da en påfallende stusslig trend av egoisme. Har du prøvd å konfrontere dem med det?
___ Skrevet 13. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2009 Et par av dem, men ikke offentlig. De svarer bare at de har for mye å gjøre på jobben, men jeg skal hilse og si de klager hvis ting ikke er bra nok.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Alle har for mye å gjøre. Det er jo ikke akkurat noe jeg gjør av mangel på innhold i livet mitt, 90% av alle verv er plikt-tjeneste men noen må tross alt gjøre sånt for at alle andres unger skal ha et bra tilbud og da må også helst jobbene gå på omgang.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 De siste årene med små barn og kveldsarbeid på mannen har jeg ikke tatt på meg slikt. Men årene fra jeg var 14 til 27 hadde jeg konstant 1-2 verv. Når ungene blir større blir vel jeg og/eller mannen (vi blir vel å bytte litt på) gjerne å ta på oss verv i bhg, korps, sameiet og lignende. Jeg synes det kan være riktig gøy, også får man gjerne litt mer innflytelse på hvordan hverdagen til ungene (og en selv) blir. Alle finner noe de passer til, men tror de fleste sliter med å finne tiltakslysten.
Fire småtroll Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Når det er snakk om ting rundt barna, som foreldrerepresentant i barnehagen, klassekontakt på skolen osv mener jeg det er en del av foreldrerollen jeg da. Når man som meg velger å sette fire barn til verden er det en del av jobben å følge opp sånne ting.. I klassen til sønnen min f.eks er det 19 elever, det skal være en klassekontakt og en vara hvert år, i ti år! Dvs at alle foreldrene en gang burde være det. Men ikke alle som tenker sånn gitt, er de foreldrene som aldri kommer på høstens første foreldremøte nettopp for å slippe unna denne avstemningen. Ungene mine er litt små enda til å trenge en mamma i idrettslaget e.l. men når dagen kommer stiller vi nok opp. Mannen har vært både trener og hatt andre roller i idrettslaget før vi fikk barn, så han er nok mer enn gjerne med. Selv er jeg gammel speiderjente jeg, så jeg skal nok klare meg jeg også. Men må innrømme at jeg håper å slippe unna korpset da
Gjest Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Kristin1974, korpset har faktisk vært det enkleste stedet å ha verv her i huset, så det er håp!
mamman t go`gutta Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Det med at det er så mye med korps er en myte... hvertfall her. Ikke mere å gjøre med korpset enn med fotballen.
ippemo får augustbaby Skrevet 13. august 2009 #12 Skrevet 13. august 2009 Nei, ikke i forbindelse med skole/bhg, men jobber frivilig i en dyrevernsorganisasjon og er også avlastningshjem gjennom barnevernet. Når man plusser det på et familieliv og studier, så synes jeg at jeg har nok å tenke på. Har vært innom tanken på å ta meg et verv bhg før, men synes jeg har nok og vil ikke at noe skal lide under at jeg har tatt på meg for mye.
Gemini77 Skrevet 13. august 2009 #13 Skrevet 13. august 2009 Ja, jeg har vært styreleder 2 ganger og styremedlem 1 gang. Alle i nyopprettede boligsameier. Gikk ut av siste styret for et par mnd siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå