Gå til innhold

bag istede for bilsete i starten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hørt noe om at hvis man ikke har fått tak i bilsete når ungen kommer så går det ann å bruke bagen som er i vogna å spenne fast i baksetet.. noen som vet noe om dette? er det lov, og ikke minst trygt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE trygt nei....finner ikke det klippet men ligger en sånn crash test på youtube...

hvorfor det er lov i norge kan jeg ikke skjønne, men jeg ville personlig ALDRI gjort det selv.

Skrevet

Jeg tror ikke det er lov lenger, det var lov tidligere hvis man hadde sånt nett man festet bagen med. Jeg er ikke jundre prosent sikker, men jeg tror nesten helt sikkert at det ikke er lov lenger.

Skrevet

ok takk for svar:) ja jeg syntes det hørtes veldig rart ut skjønner du..

Skrevet

Har sett den krasjtesten på youtube, og ville ALDRI gjort det, om eg var deg...!! det var heilt forferdelig, ikkje trygt i det heile tatt..

Skrevet

Her er klippet det refereres til! Skremmende, skremmende!

Skrevet

Det er lov med nett på bagen.Men trygt er det ikke.Beskytter ikke mot side kolisjon.....

Det tryggeste og beste er å forbli bilsete!

Skrevet

Det er fremdeles lov med nett/bag i Norge (men ikke bare bagen festet til selene!) men ikke i Sverige. Men tror ikke butikkene selger dem lenger. Det er fordi de ikke er trygge nok. Mannen min har vært på flere bilulykker med babyer i bag involvert og det er ikke noe pent sier han. Så hos oss har aldri dette vært tema. Hvis ikke du har sete til turen hjem kan du bestille en taxi med spebarnsete så dere kommer trygt hjem og så kjøpe et så fort som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...