Gå til innhold

Kan jeg be han fjerne bilder av sin eks på datamaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi flyttet sammen for 6 måneder siden, hadde han en stasjonær datamaskin som fortsatt blir brukt av oss begge. Men jeg tør ikke bruke den til å legge inn bilder i tilfelle jeg snubler over bilder av eksen og dem ilag. Han har mapper som heter "ferie 2007" etc, og det er ferier jeg vet de hadde sammen. Kan jeg be han fjerne bildene av eksen, eller bør jeg godta at han har bilder av henne og deres tid sammen?

Nå er jeg ikke sikker på om han har bilder av henne der da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke at du kan be ham om å fjerne bilder han har av eksen. Du må huske på at hun er en del av hans fortid og har ingenting med deg å gjøre. Det er du som har han nå! ;) Du kan kanskje foreslå om han legger bildene et annet sted på maskinen? Så slipper du å få hans gamle bilder blandet med deres nye bilder.

Skrevet

Du må jo nesten godta at han har en fortid. Han kan jo ha gode minner med eksen selv om han ikke vil være sammen med henne lenger, og det synes jeg man skal få lov til å ha. Så lenge han ikke har bilder av henne rundt omkring eller sitter å titter på de ofte, så er det vel ikke så farlig om de ligger der?

Du kan jo evt spørre om han kan brenne de på en cd, og tømme maskinen, så slipper de jo å ligge der, men så har han dem likevel...

Skrevet

Om han tar vare på bilder som det viser gode minner kan han vel ha dem, men og ha bilder av han og eksen hvor dem koser og slikt syns jeg han burde slette.

Hva er vits og samle på ting kunn og han og eksen... greit hviss det er flere folk på bildene og slikt

Skrevet

Selvfølgelig bør du godta at han har bilder fra livet sitt før han traff deg! Har du kastet alle bilder som en av eksene dine er med på? Alle har en fortid, og så lenge han ikke insisterer på å ha bilder av henne hengende oppe i huset så synes jeg du bare skal la det være. Å be han fjerne dem virker smålig og får deg til å framstå som kontrollerende og sjalu.

Hvordan skulle du kunne "snuble over" bilder av han og eksen forresten? Pc'n åpner bare det du ber den om å åpne, så hvis du ligger unna de gamle mappene så er du "trygg".

Skrevet

Hvorfor er det så farlig om du "snubler" over de bildene? Det er fortsatt opp til deg om du lar dem plage deg og om de gjør det er det ditt problem, ikke hans.

Skrevet

Her ligger alle gamle bilder inne på mine bilder, i en mappe som heter gamle bilder:) men spør om du kan se på dem, eller om dere kan gjøre det sammen... er sikkert verre i hodet ditt enn det er i virkeligheten...

Vi så gjennom "mitt gamle liv" en kveld, og det var veldig hyggelig, han fikk vite mye han ikke visste om meg...

Skrevet

Det syns jeg ikke du kan be han om. Skjønner så klart at det stikker litt i deg å se bilder av han og eksen, men hvis f. eks det skulle blitt slutt med meg og min samboer etter mange år, så kan jeg jo ikke kaste alle fotoalbum jeg har fra de siste årene? Bare fordi han er med på bildene. Fotoalbumene representerer jo livet mitt, og hvis man skulle være så uheldig å ha flere kjærester gjennom årene, hva kan man da egentlig ha bilder av? Klart, man kan starte nytt album da man starter et nytt kappitell i livet. men man kan ikke slette fortiden og minnene derfra.

Skal man kaste alle bilder, så har man jo ingen "fysiske-minner" fra sitt eget liv de årene.

Skrevet

Da jeg ble sammen med mannen min fjernet han selv bildene av sin x på PC og alle andre spor etter henne. Jeg spurte aldri, men synes det var en fin gest og viste meg at han har respekt for meg. Hvorfor skulle han ha bilder av eksen? Selv om hun er er en del av fortiden hans...Jeg trenger ikke bilder av mine x'er. Ferdig med dem!

Skrevet

Kanskje du kan be ham om å laste over bildene på en minnebrikke eller cd, og pakke dem vekk. Jeg gjorde det med mine bilder. Når jeg ble sammen med samboeren hadde jeg en del bilder fra forrige forhold og jeg hadde ikke lyst til å slette dem fordi det er minner jeg vil ha når jeg blir gammal og grå^^

Så jeg lastet dem ned på en cd, slettet alle bildene fra pc`n og pakket cd`n ned sammen med masse andre minner som jeg sparer på fra venner og liknene:)

Jeg syns dette var best, for da slapp jeg samboerens småsjalue kommentarer og det er ute av rekkevidde for oss begge, selv om han veit at dem eksisterer så bryr det ham ikke så mye fordi jeg har pakket det godt vekk.

Skrevet

Synes ikke du kan be han om å slette dem... men det bør vel ikke være noe problem å spørre han om han kan overføre dem til ekstern hardisk eller brenne dem over på en cd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...