Gå til innhold

Noen som har tre ganske tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 gutter. Den ene er snart 4, og den andre har akkurat fylt 2. Jeg lurer på om vi skal få en til eller ikke... Er det noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du regner det som ganske tett så har vi 8 ganske tette. Har i underkant av 2 år mellom de fleste våre og 2 år og 8 mnd er lengste avstand. Synes at litt under to år er en helt ypperlig aldersforskjell.

Skrevet

Tja vi har 3 stk på fire år, minsten ble født en uke før eldste ble 4;) De er nå 4år og 9mnd, 3år og 1mnd og minsten er 9mnd. Spør du meg sier jeg bare kjør på om dere vil ha en til. Synes bare det har blitt enklere for hvert barn jeg;) men overgangen fra 1 til 2 var størst. 3mann er litt sånn bonusbarn, skikkelig kos;) selv om graviditeten var et rent helv.....Bare spør om det er noe spesifikt du tenker på:)

Skrevet

Vi har fått tre gutter iløpet av fire år. Mini ble født dagen før maxis 4 års dag.

Jeg ville ikke hatt det anderledes, da jeg ser at guttene har veldig stor glede av hverandre. De leker like godt sammen liten, mellom og stor. Det er jo alltid noen å være sammen med.

Men skal ikke si at alt er bare stas. Jeg synes at det til tider er ganske slitsomt. Men så har vi da også i overkant aktive gutter, hvor ingen sitter i ro mer enn et par minutter. :-) Men samspillet de i mellom er vært all "slitet"

Skrevet

Ok, fint å se at dere synes det går bra med 3. :-) Det jeg egentlig tenker mest på er at det sannsynligvis vil bli vanskeligere med barnevakt og voksentid... Det er jo noe man trenger av og til. Kanskje det hadde vært bedre å vente til minste er rundt 4, eller synes dere det er for stor aldersforskjell?

Skrevet

Her har ikke barnevakt og voksentid vært noe problem. Men så er det vedlig sjeldent vi har behov for barnevakt. Vi er nok litt av den tråe typen som liker oss hjemme, og heller inviterer venner hjem på middag.

Men de gangene vi trenger pass til alle tre så stiller mamma alltid opp.

Vi er en gjeng som har fire fester i året, og de er et must for oss, ellers går det mest i vennine og kompis kvelder.

Sambo og jeg er ute på middag og kino et par ganger i året.

Kunne sikkert gjort det oftre, det er ikke parnepass det står på. Men vi liker oss som sagt hjemme.

Skrevet

Vi har 3 stk paa 3 aar og 5 mnd og syns det gaar kjempe flott. Ville aldri gjort det annerledes iallefall :)

Merker og at naa som minsten er blitt aaret og eldste er 4,5 aar saa gaar det mye lettere ogsaa.

Vi faar fint barnevakt, men pleier alltid a ha barnevakt hjemme og legger minsten foer vi drar.

Skrevet

Jeg har to stk som det er to år mellom. De to har kost seg fra dag en sammen (nå er det den berømmelige søskenkjærligheten som har slått inn men......... )

Så fant jeg min mann når minstejenta var ett år. Han har to barn, hun minste er ett år eldre enn min eldste. Altså så er det tre trette her i huset. De tre har det helt supert sammen. De leker sammen, har mye felles interesser osv. Mye enklere med de tre enn hun som er fire år eldre enn hun eldste minste. Når vi skal på turer, velge opplevelsesparker er det enklere med de tre minste siden de er i ett såpass likt sted i livet.

Men jeg er glad jeg ikke har født alle. Jeg var helt ferdig å føde etter to. Men hadde den kommet med storken hadde jeg tatt godt imot.

Skrevet

Har også 3 på 3 år og 5 mnd.

Nå kommer en uplanlagt nummer 4. Blir født når minste er 2 år og 10 mnd.

Hadde jeg fått velge skulle jeg ønske nummer 4 kunnet kommet litt før. Synst ikke det bør være mer enn tre år mellom slagene jeg om de skal bli lekekamerater.

Mer enn 4 år avstand blir nestemann fort en "pain in the as" (unnskyld utrykket hehe) for storebror/søster i stede for lekelamerat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...