Kari-mor :) Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Her er det minimalt med soving, maks 1 time tilsammen iløpet av en hel dag. Helst sove ved puppen (bruker ikke smokk) og det er til å bli sprø av
Eddav Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Hei.-) Vesla ble akkurat 4 mndr. Våre dager ser omtrent slik ut: Morgen mellom 6.30-7.30 (som regel). Vi står opp sammen med storebror som våkner da. Natta er ca. 19.30. Sovner som regel raskt, noen ganger må vi inn å putte inn smokken noen turer. Hun våkner for mat 2-4 ganger om natta, så det er litt slitsomt. Skal prøve med litt grøt snart for å se om det hjelper. I løpet av dagen sover hun 3-4 lurer, hver lur varer 1-2 timer, dvs hun sover tilsammen ca 4-5 timer. Hun sover veldig godt ute i vogna, samme gjorde storebror, så kan anbefale det. Når det gjelder smokk, kan jeg anbefale Nuk latex. Den er veldig populær her i huset.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 heihei:) her blir mini 4 mnd imorgen, så vurderer å begynne med grøt snart... dagen starter mellom 0600 og 0730 (sover hele natta). da er det mat så litt pludring på gulvet på badet mens mamma dusjer, så litt lek, så litt kos, en times blund, så samme regla igjen unntatt dusjen da:) har som regel en lang lur midt på dagen på rundt et par timer ute i vogna. på kvelden er det bestandig bading, mat så senga rundt 2100.
Ranni Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Akkurat rundet 4 mnd og dagene for tiden er omtrent slik: Morgen ca 07 Våken 1-1,5 time (avhengig av nattens søvn tror jeg...) - kos i senga, sprell på badegulvet mens jeg dusjer og litt lek Sover ofte lenge da, men i dag bare 0,5 timer. To eller tre kortere lurer til med ca 1,5-2 timers mellomrom utover dagen. Hvis den første luren ikke ble lang, blir gjerne en av de andre det. Pupp hver 2-3. time Puttes i senga mellom 18 og 19 (avhengig av siste dupp), synger et par nattasanger og så sprelles det en god del og sutres litt eller mye før han sovner etter alt fra 15 min til en time (eller mer..) Noen ganger sover han da 4 timer, men oftest ikke mer enn 2,5 før han er sulten og så vil han ha pupp hver 2./2,5 time utover natta. Småspist (nekter å spise mer enn en pupp) og så lenge han sovner igjen etterpå er det i grunnen greit. Er gjerne litt urolig etter 6, så da er det opp i senga til meg - kose, kose ;-)
To + en? Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Heisann! Lillegutt er 14 uker og vi starter dagen ca 0730. Er maks oppe 1,5 timer av gangen, så er det soving i alt fra 30 minutter til 3 timer. Mat ca. hver 3. time. Bading 1830 og natta ca. 19. Våkner igjen ca. 0530 for mat og så sove litt til og fra frem til 0730. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå