Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Poden var hjemme igår og fikk gradvis feber frem til 39 på kvelden. Våknet halv syv i dag med 39,1 i feber.. Som morgentemp er vel dette rimelig høyt?? Han er litt sutrete men ikke forkjølet eller tett. Ville dere sett an litt eller bestilt time idag hos legen?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Jeg hadde ikke kontaktet lege bare for litt forkjølelse og feber. Går ikke feberen ned med paracet?
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Jo den gjør det, så jeg tenker det er like greit å avvente. Det er bare det at jeg er ikke vant til at han er syk. Har omtrent aldri feber og om han har så har han max 38,5, sjelden over det. Jeg venter litt jeg da...!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Viss feberen passerer 40, så hadde jeg vel kontaktet legen. Men så lenge feberen er under det så ville jeg holdt meg til "3 dagers regelen", altså å kontakte legen når barnet har hatt feber i 3 dager.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 Så lenge feberen går ned med paracet og han ikke er fjern og er kontaktbar, så ville jeg ikke vært bekymret. Skulle han imidlertid plutselig bli veldig fjern eller du ikke får kontakt med han, selv om feberen ikke er skyhøy så ta kontakt med lege, selv om det ikke er gått 3 dager. La han ligge med så lite på kroppen som mulig, bleie/truse for å kjøle ned kroppen. Du kan godt ha oppe et vindu også. Gi han mye drikke i små mengder om gangen, gjerne en blanding av eplejuice og farris. Mat er ikke viktig i første omgang så lenge du får i han drikke. God bedring til gutten din!
Gjest Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Jeg kontakter lege når jeg innbiller meg at legen kan bidra med noe som jeg selv ikke kan, og i ditt tilfelle så ser jeg ikke helt at det er saken. Så nei, det ville jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Se på almenntilstanden. Alle blir jo litt slappere med feber, men hvis han blir unormal eller veldig slapp, så hadde jeg ringt lege. Bare for å høre.. Mest sannsynlig vil de ikke gjøre noe, men da har du ihvertfall hørt med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå