Gå til innhold

6ukers kontroll.....? blæh


Anbefalte innlegg

Skrevet

har enda ikke vært på den og baby er snart 2 mnd..

uff MÅ jeg? lite gira på at legen skal sjekke ut underlivet mitt?

 

hva skal man gjøre på 6 ukers kontrollen?

diskutere prevansjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fortsatt ikke vært etter førstemann som er 3 år:)

 

 

Skrevet

hehe.. bra det er flere av oss, tror ikke jeg gidder:P

Skrevet

Var på GU etter 6 uker, ja. Sjekka stingene og at livmora så normalt liten ut. Vet ikke om det er absolutt nødvendig. Sppørs kanskje hvor mye du har sydd og sånt. Og om det føles greit der nede. Prevensjon kan du jo ta opp seinere en gang dersom du føler for det.

 

Det er jo ingen tvang uansett :-)

Skrevet

Du må selvsagt ikke. Men det kan være greit å sjekke at ting er som de skal, så slipper du evetuelle problem senere.

 

Det varierer litt hva som sjekkes. Etter første barn ble urin, bt og vekt kontrolert. Samt GU og så fikk jeg prev.

 

Etter andre barn var det bare GU og prev.

Skrevet

Legen sa foresten at det straks kommer til å bli endringer i praksisen, at de ikke lenger kommer til å anbefale GU dersom man føler alt er i orden.

Skrevet

hehe.. legen min er nemlig så snål som man kan være:)

 

så vi får se.. takk for svar i hvertfall:)

 

men ang prevansjon, er jeg nødt til å bestille vanlig legetime for å få p-piller? eller kan jeg gå på vanlig helsestasjon?

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...