Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Haha må nesten le her, 30,- i barnebidrag ( får forskudd fra staten da) men dette var fra bf. for august. Han har en godt betalt jobb, så ikke skjønner jeg hvordan han får til det der.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Han har regnet ut godt da. Det koster jo ikke stort mer for nye støvler, regntøy, mat og div i mnd... Her ble det 0,-...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 da har jo bf her virkelig slott på stortromma da, i forhold til deg hehe Koster jo ikke noe og ha barn da. Samboeren min og jeg diskuterte det der i dag. Det er så uretferdig at han skal betale for en anens barn og ikke ha noe han skulle ha sakt i det offentlige. Det er jo min samboer barnet er mest sammen med og han som stiller opp og betaler på/for alt mulig. hi
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Du må jo plusse på det du får av staten, da;) De trekker forskuddet fra, og betaler ut "overskuddet" fra BF's innbetaling, vettu. Og er det NAV som har regnet ut bidraget? Han kan ikke få til noe som helst som ikke stemmer lenger. NAV har direkte tilgang på data til skatteoppgjøret før en får det selv nå.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Vet det 00.02 staten betaler det han ikke betaler, så summen blir riktig hit. Men litt vittig og få en slipp på 30 ,- i postkassa og en fra nav på resterende beløp.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 BF her har sett barnet sitt 7 ganger på 3.5år. Nå er det gått nøyaktig 6.5mnd siden sist de så hverandre. Og slurving med bidraget. Når han vil, betaler han. (Han har en meget godt betalt jobb....) Merker også at når han har dame, betaler han ikke. Når han er singel betaler han. Merkelig fenomen det der!! Damer går foran... Han har vel aldri kjøpt noe til barnet, bortsett fra en t-skjorte hvor det sto: "Verdens beste pappa".. Særlig, tenkte jeg.. Samboeren min kjøper jo alt fra is til leker til ungen + klær og leverer i bhg og henter. Han leker med han, og oppdrar han aktivt. Nå er planen hans å begynne å lære han så smått fotball ute på plenen Mens BF.. Vel, han har jeg ikke hørt fra siden april - ser bare oppdateringer på facebook - hvorvodt han har dame eller ei. Hilsen første anonym! =)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Har stefar ingen rettigheter i forhold til barnet what so ewer? Ikke om han er gift med barnets mor heller? Hvis mor hadde dødd, så hadde ikke ste far hatt rett på poe samvær eller noen ting? Det er jo helt forferdelig!
stretchy Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 fikk en slipp på 17,60,- jeg...skjønte ingenting:p
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 men hvorfor skal stefar ha rettigheter til samvær om mor dør? Tenk der stefedre ikke er noe særlig tess?? Jeg er stemor og har heller ingen rettigheter, selv om jeg kjøper klær og is og alt mulig annet til ungen når han er her, på lik linje med mine egne barn.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 Her er det stefar som er far i mye større grad enn det den biologiske faren er. Han er hverdagspappa, mens bio far har han nesten ikke noe samvær med i det hele tatt. "stepappa" hadde blitt knust om han ikke skulle få samvær med sin "stesønn" da han ser på ham som sin egen. Synes det er fælt å tenke på at hvis det skulle skje noe med meg så skulle biofar overta helt og stepappan ikke sku ha noe han skulle ha sagt. Biofar er i dette tilfellet ikke noen god ansvarsfull far heller, og kunne godt ha handlet etter sjalusi og egnet ønske uten hensyn til barnets tanker og følelser ovenfor stepappa. Hadde vært supert hvis det hadde vært en lov som ga stepappa rettigheter også!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Men det er jo tross alt ikke han som er far. Synd for barnet så klart, men du kan skrive en viljeserklæring om at du ønsker det sånn for at du vil ungen det beste. Forhåpentligvis ville far tenkt på sitt barn i en sånn grusom situasjon. Dersom min stesønns mor hadde dødd, så hadde selvfølgelig faren tatt over hovedomsorgen. Man trenger jo ikke å bryte alle bånd til stefar likevel. Men jeg kan ikke tenke meg at det skulle bli noen fast samværsordning uansett. Om min mann skulle falle bort ville vi sikkert hatt kontakt med min stesønn siden mine barn er hans søsken. Men heller ikke her tenker jeg at noen fast samværsordning slik vi har det i dag hadde vært naturlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå