-SJ- Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 jenta mi er 7 mnd. hun er døpt men jeg er ikke så fornøyd med dåpsnavnet som jeg burde.. har ei jente på snart 3 år. blir jo vannskelig for ho om vi bytter. og hva vil venner og famile si... hadde dere gjort noe med det eller bare levd med det?? frustrert:( ikke noen drømmesituasjon!!
De tre gull Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg mener at det er aaaaalt for seint å ombestemme seg.. En baby på 7 mnd reagerer jo og kjenner igjen navnet sitt. Min mening er at du må leve med det!!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Du meiner at du vil endre fornavnet hennars?? Eg er ikkje døpt og det er ikkje ungane min heller men dei heiter nå det dei heiter uansett........? Eg hadde nok bare levd med det, det var vel ein grunn for at du ga ho det navnet ho har i dag?? Mine ungar har navn som er nøye gjennomtenkt og kunne i falle meg inn å bytte nokon av dei.
___ Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Dere har gjort et valg. Stå for det. Hvis dere synes navnet er for ille kan dere gi et mellomnavn, men forvent ikke at folk begynner å bruke det nye navnet med det første.
Ranveig R Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Eg ser ikkje heilt kva dåpen har med dette å gjere men greitt nok. Ein bekjent av meg bytta navn på babyen sin ved 3-4 mnds alder. Navnet dei bytta frå og til begynte på same bokstav og var i same "sjanger". Det var litt rart å bruke eit anna navn plutseleg, men folk venner seg fort til det. Viss du heilt alvorleg har lyst til å bytte (og er 100% sikker på at det du vil velge i staden for er DET RETTE), må du gjere det med det same, før babyen blir vant til det navnet ho har hatt så langt. Lykke til...!
-SJ- Skrevet 12. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2009 det som er mest synd er storesøster på snart tre år. ho har jo kaldt babyen navnet sitt i 4 mnd. vet ikke hvordan jeg skal klare å venne ho til dette(om vi bytter) jeg går å tenker på dette 24 t i døgnet og det plager meg virkelig!!!
fjollefrua Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Hadde ikke du et innlegg om dette for litt siden... Fikk du ikke masse svar da? Hvis dere ennå ikke har gjort noe med det, så tror jeg ikke du er så usikker på valget allikevel... Er som noen over her sier, at du bestemte deg jo for dette pga du likte det da... Hva har forandret seg annet enn at det er litt lenger navn enn ditt andre barn... Er jo mange som har ett kort og ett langt navn... Ikke meningen å være krass...
-SJ- Skrevet 12. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2009 nei da har du misforstått for er ikke pga av det. jeg klarer bare ikke slå meg til ro med det. syntes ikke det passer jenta helt. og til mer jeg har smakt på navnet desto mindre liker jeg det. går å irritere meg over dette. hadde det ikke vært for at ho var såpass gammel hadde jeg byttet for lenge siden, men er veldig vannskelig å gjøre det når ho har blitt så gammel. storeøster, familie og venner er jo vant til navnet, så er ikke så lett. selv om jeg vil er det mye å ta hensyn til.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Nå er eg nysgjerrig eg, kva er navnet på barnet???
-SJ- Skrevet 12. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2009 jo jeg kan fortelle det. ho heter alexandra
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Synes ikke du trenger å tenke på at babyen er vant med det navnet når hun bare er 7 mnd. Hun venner seg fort til å bli kaldt noe annet. Så tenker jeg også at det er jo litt spesielt, men det er bedre å bare gjøre det nå enn å gå å irritere seg over dette et helt liv! Alle klarer da å venne seg på et nytt navn..
AneB Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 hehe, hvis du hadde byttet navn for lenge siden, så hadde du jo ikke ungen vært så gammel som nå...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Det er jo eit fint navn da!! Eg kjenner jo ikkje dattera di eller grunnen til navnvalget. Jenta mi heiter Kirsten og det har ho hett i 4år før ho blei født.....ho er 3år nå da. Storebroren skulle ha hett det hvis han var jente. Eg hadde nok heller latt ho heite Alexandra og ferdig med det, slutta å tenke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå