Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Jeg må si at jeg ikke er veldig fan av at min samboer har jentevenner. Han har ikke mange, og han har ikke veldig mye kontakt med dem, men jeg liker det uansett ikke. Jeg har alltid vært sjalu pga usikkerhet og dårlig selvbilde, men lurer på hva som er vanlig blant folk flest når det kommer til dette temaet. Jeg liker ikke å gå i byen og tilfeldigvis oppdage at min kjæreste sitter på en kafé og gapskratte sammen med en fnisete silikonbimbo som han plutselig har blitt bestevenn med. Er det å være sykelig sjalu? Hvor går grensen? Come on, shoot me:) men trenger ikke å fortelle meg at jeg er sjalu, for dét vet jeg:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 liker det heller ikke nei. Er usikker og sjalu, med dårlig selvtillitt. Han har heldigvis bare to, og de bor i andre byer, så han treffer dem sjelden. men de smser og facebooker og mailer iblant. Blitt mye treyggere nå som vi har fått barn g har vært sammen i fem år, men liker det fortsatt ikke. Jeg vet så inderlig godt at man ikke bestemmer selv når man slutter å elske noen og når man forelsker seg i andre. Jeg var sammen med eksen min da jeg forelsket meg i sambo som da var min venn. Så sambo kan gi meg all verdens bekreftelser på at han elsker meg og vil være sammen med meg resten av livet. Det følte jeg for eksen min også helt til følelsen ikke var der mer og jeg elsket en annen..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Mannen min har mange jentevenner. Noen av de har han litt lyst på, andre fantaserer han om ;-) Det gjør meg ingenting, men jeg er ikke sjalu av natur og er veldig trygg og selvsikker. Sånn er det bare ;-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Joda, han har jentevenner, jeg har guttevenner, det er til og med en eks eller to blant vennene våre av motsatt kjønn. Jeg vet at han elsker meg, jeg elsker ham, og stoler 110% på ham. Følelser styrer vel ingen, men handlinger styrer vi, og vi gjør ikke noe som vil såre den andre...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Mannen min har mange jentevenner som han har kontakt endel kontakt med, i starten var jeg litt sjalu siden har ofte reiste på besøk til de når jeg var bortreist. Jeg spurte han direkte en gang om de var mer enn venner, han blei ikke sint eller sur sa bare at nei det var de ikke, og jeg tror han! Jeg var mest sjalu mens jeg gikk gravid for da følte jeg meg så fæl fysisk at jeg kunne ikke skjønne at han orka å ta på meg engang! Nå er jeg faktisk bare glad på hans vegne, han har godt av å ha gode venner uansett om de er menn eller damer, det unner jeg han siden jeg er veldig glad for alle mine venner.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Signerer dere begge. Jeg liker det heller ikke pga min egen dårlige selvtillit. Jeg tror alltid at han liker andre bedre enn meg + at jeg har brent meg på eksen min som flørta og traff damer bak min rygg som bare var "gode venninner" Gode venninner meg i rævva.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Ja, jeg synes det er OK at mannen min har jentevenner. Og jeg har guttevenner, det har han aldri sagt noe på, og jeg forventer at han synes det er OK. Men jeg går likevel ut fra at han ikke sitter på kafé med fnisete silikonbimboer, tror ikke han har så mange sånne venner. Jeg vet vel hvem de fleste av jentevennene hans er, men ikke kollegaer og sånt. Og jeg aner ikke hvem halvparten av jentene han har som venner på Facebook er. Hvis jeg var av den sjalu typen hadde jeg satt pris på at kjæresten min fortalte hvem hans jentevenner var, og om han hadde planer om å gå på kafe med dem. Det synes jeg godt han gjøre hvis han vet du sliter med sjalusi.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Helt greit det, men bare om de aldri har hatt noe forhold til hverandre tidligere.
Ranveig R Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Ja, sjølvsagt er det ok. Han har aldri gitt meg grunn for å vere sjalu.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Jeg tenker slik at hvis han greier å være venn med disse jentene og at det ikke skjer noe mer mellom dem, så utgjør det ingen trussel. Og er de venninner så lyver han ikke om at han skal treffe dem, eller sende sms eller noe slikt. Hvis det hadde skjedd noe mellom ham og en venninne hadde det allerede skjedd. Og har noe skjedd, så er det en grunn til at det ikke fortsetter. Tenker også at de jentene må jo være greie siden han er venn med dem, og jeg tenker at greie jenter ikke kaprer andre sine kjærester. Guttevenner derimot kan være litt mer vrine. Jeg har selv mange guttevenner og har hørt en del fyllesnakk dem i mellom. De skal konkurrere i å sjekke opp damer osv. Moralen blir også litt lavere i fylla blandt kompiser. Sjansen er jo større at menn er utro hvis de har en venn som er utro! Men trikset er vel å bli kjent med sin partners venner, det gjør vennekretsen større og man blir mer sikker på folka. Også greit å vite hvem mannen snakker om når han nevner at Frans og Bertil skal dra til Berlin og Sigurd og Kristin skal ha baby. Hva hadde du forresten gjort om mannen din var bifil? Da kunne han jo ikke hatt venner.
Gjest Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Det syns jeg selvsagt er helt greit. Og krever at han syns det er greit at jeg har mine gutte venner og.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Ja. Bestevenninnen hans er blitt min bestis også:-) Men jeg syns det er ganske greit at han ikke har et harem med ekser som venninner. Jeg har kuttet ut noen kamerater av respekt, det var kamerater jeg kun hadde et seksuelt forhold til da..fysjom.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Ser ikke noe problem i at kjæresten min har jentevenner. Heldigvis er ingen av oss av den av den sjalue sorten. Hadde aldri i mitt liv kunne være sammen med en person som skulle diktere hvem jeg kunne og hvem jeg ikke kunne være venn med.
Miss Misantrop Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Det hadde kommet helt an på om de hadde kjent hverandre fra før, deres forhistorie og hva de holdt på med på to mannshånd. Nopp, jeg er ikke sjalu- men dog en smule realist.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Nei, det godtar jeg ikke, det baserer seg på erfaringer. De venninnene min mann hadde, var ondskapsfulle og uvennlig mot meg fra første stund. De var i midten av 20-årene og jeg var 18 år.NÅ 13 år senere, er vi fortsatt sammen og jeg ser virkelig hva slags kjipe folk de er. Mannen min har null kontakt med de nå.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #16 Skrevet 13. august 2009 For meg er det helt greit, heldigvis Han har mange koselige venninner han
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #17 Skrevet 13. august 2009 jeg er så glad i venninnene til mannen min:-) De fleste bor i hjembyen hans, men vi treffer dem så ofte vi kan. Huff, hadde ikke orket å kaste bort energi på sånne ting. Sjalusi er tullete og bortkastet, man må kunne stole på partneren sin. Gjør man ikke det har man jo et stort problem.....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #19 Skrevet 13. august 2009 Han får ha de venner han vil, nå er han bi da så jeg måtte i såfall nekte han både kvinnelige og mannlige venner hehe. Jeg har foresten masse guttevenner jeg. Vi har bare den ene reglen at disse vennene skal intoduseres for den andre slik at vi kjenner hverandres venner.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #20 Skrevet 13. august 2009 Mannen min har et par venninner og jeg ser ikke noe galt i det. De er begge gifte og har barn selv. Jeg har jo et par kompiser uten å ha noe forhold til dem eller ha lyst på dem, så da kan vel han også det. Men x'er holder vi begge oss unna i respekt for den andre.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #21 Skrevet 13. august 2009 Greit for meg! Men litt suspekt er det at mange av jentevennene hans sluttet å besøke han når jeg flyttet inn. Har tatt initiativ til å invitere de på grilling etc, men som regel dukker de ikke opp. De foretrekker å holde kontakten via sms etc virker det som...
minnimoi Skrevet 13. august 2009 #22 Skrevet 13. august 2009 Da jeg traff mannen min hadde jeg en bestevenninne og 4 veldig gode kompiser. For meg var det like naturlig å være sammen med de som bestevenninnen, siden jeg så på de på samme måte. For mannen min var dette noe spesielt og det forstår jeg egt. Synes selv det hadde vært litt rart om han stadig dro bort på besøk til andre jenter. Nå som vi er en familie omgås vi de fleste venner sammen, med noen unntak selvfølgelig. Det går helt fint.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #23 Skrevet 13. august 2009 Nei det syns jeg ikke er OK. Ingen av mine venninners menn har jentevenninner heller. Tror ikke det er vanlig blandt voksne mennesker. Er jo sykt om samboer skulle dratt på besøk til en annen jente og kost seg med film f.eks. Eller om jeg skulle truffet andre menn som venner. Det hører ikke hjemme i et seriøst forhold.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #24 Skrevet 13. august 2009 Alvorlig?? Hører ikke hjemme i et seriøst forhold?? Man stoler da på partneren sin i et seriøst forhold! Og jeg ser virkelig ikke forskjellen på å ta en tur på kino eller kafé med en god jentevenn eller en god guttevenn. En god venn er en god venn uansett kjønn. Hadde vært uaktuelt for meg å kutte kontakten med bestekompisen min pga min mann, og jeg ville heller aldri krevd av min mann at han skulle kutte kontakten med sine venninner pga meg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #25 Skrevet 13. august 2009 Sitat til ei lenger oppe: Mannen min har mange jentevenner som han har kontakt endel kontakt med, i starten var jeg litt sjalu siden har ofte reiste på besøk til de når jeg var bortreist. Jeg spurte han direkte en gang om de var mer enn venner, han blei ikke sint eller sur sa bare at nei det var de ikke, og jeg tror han! Er du seriøs ? Ingen som er i et normalt forhold lar mannen reise og overnatte hos "veninner". Menn er menn, menn er rovdyr..... så hvis de sitter på kvelden, tar et glass og to for mye med vin så da tror du at de ikke flørter, at flørten går litt over det... hvis dere har kranglet, han er lei seg... og hun trøster han så blir det kun med det ? Nei huff, blir sjokkert når jeg hører slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå