Gå til innhold

En ubeskrivelig smerte...


ranveigl

Anbefalte innlegg

Våknet som normalt igår, og skulle ordne meg til første dag på jobb. Spent som bare det står jeg framfor speilet og grer håret. Kjenner etterhvert at jeg har en smerte i høyre side av underlivet som ikke vil gå bort, tror umiddelbart at det er buksen som strammer og løser denne opp, legger meg ligg på senga for å slappe av.

Smertene går imidlertid ikke bort, og øker stadig samtidig med klam hud og kvalme. Jeg tenker abort i første omgang, og deretter svangerskap utenfor livmoren. Heldigvis kom samboeren min rett fra jobb og det bar på legesentret.

 

Der klarte jeg ikke stå på grunn av smerter nesten og legen beordra meg rett opp på sykehuset. Magesmertene var helt syke, har aldri forestilt meg en slik smerte. Jeg får smertestillende direkte i blodet men ingenting hjelper. Jeg fryser , kaldsvetter , kaster opp, og er skikkelig dårlig. Her får jeg sjekka ultralyd av alt annet enn underlivet ( da de ikke har folk med rett utdannelse til dette), de finner ikke noe galt og jeg blir sendt til et annet sykehus med ambulanse 1 1/2 time unna. Smertene øker stadig, og hele underlivet er en konstant verkeklump, smertestillende hjelper ikke, og jeg kryper nærmest oppover veggene i ambulansen.

På neste sykehus kommer jeg rett inn til innvendig ultrayd, det første som blir konstantert er at fosteret ligger riktig og at han/ hun er i livet, hjertet slår og alt er bra :) ( Heldigvis). Men i høyre eggstokk finner dem en vanncyste på 8,5 cm, og legen mistenker at eggstokken har vridd seg og at det er dette som er årsaken til smertene.

 

Jeg kommer raskt til operasjonssalen, gråtende og livredd for narkose ( det har alltid vært en skrekk for meg), men våkner opp pigg som bare det, og tenker at dette var jo ingen sak. Ser under skjorta og der er det gjort tre snitt, et gjennom naveln og to såkalte arbeishull på hver side. Jeg får snakka med legen, og som hun mistenkte hadde eggstokken dratt med seg eggleder og snurret rundt seg selv 2 ganger, og var helt svart da de åpna og fikk sett dette. Heldigvis fikk eggstokken fin farge igjen når blodet fikk strømme til, og inngrepet var vellykket.

 

Nå er jeg kommet hjem fra sykehuset, øm og sår, men disse smertene kan jeg i det minste leve med. Ny ultralyd idag viser at fosteret fremdeles lever og har det tilsynelatende bra, og legen tror dette kommer til å gå bra.

 

Jeg er selvfølgelig glad det gikk som det gikk, men livredd for at det skal skje på nytt. Er det noen som har erfaring med dette, og er cyster vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff stakkars deg så skummelt..

Krysser fingre og tær for at alt står bra til.

 

Jeg hadde slike smerter for ti år siden da jeg gikk på videregående. Jeg merket smerter, og gikk på do, der ble jeg sittende i en time, med værre og verre smerter, folk lette etter meg, men jeg klarte ikke å svare, så gikk jeg ut i gangen og kollapset. Men jeg ble ikke sendt på sykehus, bare til legekontoret. skremmende opplevelse, og jeg har aldri fått svar på hva det var. De mistenkte en slik vanncyste. Fikk nesten kjeft av legen (som var utenlandsk) fordi jeg ikke gikk på p-pillen akkurat da og hadde kjæreste, og det var kjipt der jeg lå og vred meg i angst og smerte. Men mulig han var redd han og da.

Men tydeligvis var ikke mitt tilfelle så ille som ditt da. For da hadde jeg vel ikke vært her inne nå.. :)

Er en uke siden jeg fant ut at jeg er gravid i dag. Og det er mye rart som skjer med kroppen. Skikkelig kvalm og trøtt. Og masse informasjon å ta innover seg.

 

Håper du har det bedre nå, og at den lille har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så fælt! Vil bare sende en trøsteklem og håpe du blir fort pigg igjen.

Jeg mistenker at jeg hadde en cyste en gang jeg også, men ingen fant egentlig ut av hva det var. Hadde bare skrekkelig vondt i magen, og fikk piller mot magesår! særlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyster er tilsynelatende normalt... Og egentlig ufarlig.

Jeg har mange på begge eggstokkene, men dem er mindre nå som jeg er gravid. Cystene mine skyldes PCOS som jeg har.

Det går fint å bære frem barn selvom man er cystefull.

Lykketil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette var en skremmende historie!

Utrolig bra at barnet ikke tok skade av dette.

 

Håper du får en fin tid fremover uten nye komplikasjoner.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...