Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Før jeg fikk barn (et år siden) hadde jeg mensen med 21 dager mellomsrom (syklus), nå har jeg hatt 31 dager i mellom!! Er dette vanlig? Fikk ikke tilbake mensen før i april (dvs hatt den 4 ganger)... Nå har det gått 35 dager siden sist... Tenk om jeg er gravid! Og jeg som skulle begynne med p-piller bare mensen kom denne mnd.. Ikke begynt før fordi jeg har ammet, og tålte ikke ceracette. Har brukt komdom (nesten) hver gang, og ikke hatt sex i det hele tatt rundt da jeg trodde jeg hadde eggløsning. (regnet 14 dager fra første dag av forrige mensen) -så det skulle vel veldig mye til skulle jeg tro! Blir helt nervøs av tanken, tør ikke ta test en gang.. Måtte bare lufte tankene jeg sitter her med, siden jeg ikke vil si noe før jeg VET til mannen min. Han sitter ved siden av men.. Oy.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Det er vel like vanlig med 31 dagers syklus som 21 dagers. Så tror ikke du skal bekymre deg for det. Ting kan forandre seg etter svangerskap og fødsel. Når det gjelder eggløsning, har du nok ikke regnet rikitg når du antar at den er 14 dager etter 1. dag i mens. Det kan du kan du kun gå ut i fra når du har 28 dagers syklus. Det som blir mest riktig er å gå ut fra at man har eggløsning 14 dager FØR mensen. Så her kan du nok ha gjort en bom ja, og muligheten for graviditet er derfor tilstede. Men eneste måten å finne ut av det er nok å ta en test. Lykke til, uansett hvilket utfall du håper på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå